אהוד ברק
אהוד ברקצילום: פלאש 90

ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר אהוד ברק התייחס הערב (מוצאי שבת) לפרסומים האחרונים. "צוללות הן חיוניות", צייץ ברק בחשבון הטוויטר של, "אמון הציבור חיוני אף יותר. יש הרבה סימני שאלה ולכן, כמו שאומר בוגי, חובה לחקור. גם בגרמניה, גם אחורנית".

אתמול יצא שר החינוך נפתלי בנט להגנתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, "ראש הממשלה נתניהו לא מושחת", צייץ בנט בחשבון הטוויטר שלו. "לעולם הוא לא ימכור את ביטחון ישראל עבור כסף".

שלשום הגיב לראשונה שר הביטחון לשעבר יעלון לפרשה וציין כי התנגד נחרצות להגלת צי הצוללות וכי לצה"ל אין כל צורך בהן. "תיאור השתלשלות הדברים המתוארת בהודעת המל"ל הוא חסר ואינו משקף את המציאות", ציין יעלון. "הפרסום מחייב בדיקה".

קודם לכן הוציאה לשכת ראש הממשלה הודעת הבהרה בעקבות הפרשה שעלתה לכותרות בימים האחרונים. "הפעם הראשונה שבה נודע לראש הממשלה שעו"ד שמרון מייצג גורם עסקי הקשור לפרויקט הצטיידות של חיל הים הייתה שלשום, כשערוץ 10 פנה לבקשת תגובה", נכתב בתגובה. "עו"ד שמרון מעולם לא שוחח עם ראש הממשלה בנושא צוללות, ספינות, או כל נושא אחר הקשור בלקוחותיו. עו"ד שמרון לא שוחח עם ראש הממשלה על לקוח זה, ולא על שום לקוח אחר".

עו"ד דוד שמרון, שמשמש גם כפרקליטו האישי של ראש הממשלה נתניהו, פנה במכתב ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופירט את השתלשלות העניינים סביב רכישת הצוללות מהמספנה הגרמנית.

במכתבו ליועץ המשפטי לממשלה, ציין עו"ד שמרון כי לא היה לו כל קשר או מגע בין המספנות לבין ממשלת ישראל. הוא טען כי לא נפגש ולא דיבר עם איש מגורמי הביטחון או עם ח"כים בנוגע לסוגיה.