תמונה קבוצתית של משתתפות הועידה
תמונה קבוצתית של משתתפות הועידהצילום: הילה לוצקי שפירא

נשים וכסף? ועידת עסקים ראשונה מסוגה של נשים דתיות התקיימה תחת הכותרת ‘הרווח כולו שלך’ ועסקה בשאלה – איך לעשות כסף והרבה בלי להתבייש ואיך לשבור את תקרת הזכוכית של נשות העסקים הדתיות.

בוועידה, בה השתתפו למעלה מאלף נשים, התבדח השר נפתלי בנט עם ליהיא לפיד לצד שלל מרצים נוספים ועיתונאיות רבות שהיו בוועידה.

המיזם נוסד לאחר שקבוצת ‘דתיות עסקיות מדברות’ בפייסבוק, הגיעה למספר של 7,000 נשים דתיות. הצורך של אלפי החברות בקבוצה לתרגם את הקבוצה הזו מהמציאות הווירטואלית לעולם המעשי, הוא שדחף לקיום הכנס.

בין שלל ההרצאות והשולחנות העגולים התקיים גם מרתון הרצאות TED. באירוע נאמו גם אשת העסקים חלי יעקבס, מלכה פיוטרקובסקי, הילי מויאל עורכת מגזין נשים, ואשת העסקים הערבייה מנצרת ג’וליה זאהר שהרצתה על סיפור התמודדות של אישה עם חסמים.

מנהלת קבוצת הפייסבוק "דתיות עסקיות מדברות", יסכה אופנהיים, אמרה בוועידה "לפני שנתיים כשיצאתי למסע של דתיות עסקיות לא שערתי שהחזון לגאול את הנשים העצמאיות מהבדידות העסקית שלהן יגדל ויפרח כ”כ מהר” .

“זה באמת מרגש לעמוד כאן היום”, הוסיפה ואמרה, “לא כקבוצה של המון פרטים, אלא כקהילה שמייצגת סקטור נשי עולה וצומח עם אג’נדות שאיפות ומטרות אישיות וכלכליות. הקהילה שלנו מתרבה בקצב מהיר יותר משיעור הילודה במגזר הדתי. רק בחודש האחרון אישרנו למעלה מ-1600 נשים ואוטוטו נחצה את רף ה8,000 חברות בקבוצה".

במסגרת הכנס חולקה חוברת מיוחדת לזכרה של חברת הקבוצה נעמה הנקין לבית ערמוני שנרצחה בפיגוע בשנה שעברה, על החוברת עמלה אלונה קטוביץ’.

מנהלות הקבוצה ובנט
מנהלות הקבוצה ובנטצילום: הילה לוצקי שפירא

בנט ולפיד
צילום: הילה לוצקי שפירא