אריה דרעי
אריה דרעיצילום: משה גולדשטיין (שימוש חופשי)

שר הפנים אריה דרעי סיפר בוועידת העיתון החרדי 'המודיע' כי הציבור החרדי מחפש לרכוש דירות זולות בחצי מיליון שקל וכי לטענתו הדבר בר מימוש.

"אני מתנגד בתוקף להקמת העיר החרדית כסיף", אמר דרעי. "אנחנו מחפשים דירות בזול שיעמדו על כ-500 אלף שקל. עובדים כרגע על שני פרויקטים גדולים בצפון ובדרום בתכנון מלא".

דרעי הבטיח כי "בחצי השנה הקרובה נציג תוכנית לבניית עשרות אלפי יחידות דיור לציבור החרדי". עוד הוסיף כי בבית שמש ניתן להוציא לפועל אלפי דירות לטובת הציבור החרדי.

מוקדם יותר הצהיר שר השיכון יואב גלנט כי משרד השיכון יבנה אלפי יח"ד לציבור החרדי. "בשנה הבאה יהיו הרבה מאוד היתרי בנייה בכל רחבי הארץ. שנת 2018 תהיה שנת בנייה מאסיבית. בעשרים השנים הקרובות אנחנו רואים צפי של כעשרת אלפים דירות שיהיו מיועדות למגזר החרדי", אמר.

לדבריו, הוא נועד עם ראשי הערים החרדיות כדי לסייע לפיתרון המצוקה. "אני פועל מתוך הבנה פשוטה שהזכות למגורים ודיור היא זכות לכל אדם ולא משנה לי מאיזה תפיסת עולם – עד היום הפתרון היה פתרון נקודתי. אני נפגש בנושא עם כלל ראשי הערים החרדיות. נקים שכונות חרדיות נוספות ובלבד שהדבר לא ישנה את אופי האוכלוסייה".

"אפעל לגרום לכך שלרשויות המקומיות יהיה כדאי לקבל לתוכן את האוכלוסיות השונות ובתוכן את המגזר החרדי. אני כמובן לא אוסר על אף אחד לגור בשום מקום ובכל עיר שהוא רוצה אבל אנחנו גם מנסים לתת פתרונות יחודיים למגזר החרדי. המסר שאני רוצה להעביר מטעמי ומטעם ממשלת ישראל הוא שאנחנו צריכים ללמוד לחיות ביחד ולגור ביחד".