יפתח רון טל
יפתח רון טלצילום: ערוץ 7

האלוף במיל' יפתח רון טל התנצל היום (ראשון) על שהאשים ארגוני שמאל בהחלשת צה"ל, בכך שהם מקדמים שילוב נשים בתפקידי לחימה.

"אני מבקש להבהיר את עמדתי בכל הנוגע להרחבת השירות המבצעי של הנשים בצה''ל לחיל השיריון", כתב רון טל בפייסבוק.

''אני אומנם מתנגד לכך, מתוקף ניסיוני בצה''ל ומתוך הבנתי והיכרותי עם הנושא לעומקו, אך אני מתנצל מעומק ליבי אם השתמע מדברי שעמדתי היא שארגוני שמאל עומדים מאחורי המהלך, מתוך כוונה להחליש את כוחו של צה''ל", הוסיף.

רון טל הבהיר כי עמדתו היא לחלוטין לא כזו. "אני משוכנע מעומק ליבי שארגונים אלו רואים ורוצים בטובתו של צה"ל ובטובתו של ביטחון המדינה".

הוא סיפר כי כמפקד זרוע היבשה בצה''ל, בתחילת שנות האלפיים, הוביל מטעם הרמטכ"ל את פקודת השילוב הראוי, את פתיחתם של למעלה מ-80% מתפקידי הלחימה גם לנשים, וזכה להוקרה והערכה בין השאר מהלובי לקידום מעמד האישה בכנסת, בראשות חה"כ דאז יעל דיין, לאחר שהציג בפני הח"כים את עיקרי התוכנית.

"ושוב, אם התבטאתי בצורה שהביאה לכך שהובנתי לא נכון, אני מתנצל על כך", הדגיש רון טל.

חיילות בתרגול. אילוסטרציה
חיילות בתרגול. אילוסטרציהצילום: הדס פרוש. פלאש 90

מוקדם יותר היום, תקף רון טל את ההחלטה לשלב חיילות כלוחמות בחיל השריון.

רון טל אמר בראיון לקלמן ליבסקינד ברדיו "גלי ישראל" כי היוזמה לשלב נשים כלוחמות שריון הוא "שערורייה, שתפגע בכל מה שרק ניתן להעלות על הדעת – כולל היכולת של צה"ל".

האלוף במילואים טען כי שילובן של נשים בתפקידים אלו ישפיע על היכולת המבצעית של צה"ל, והוסיף כי היעד הבא של ארגוני הנשים, שלטענתו עומדים מאחורי התוכנית, הוא לשלב נשים בחטיבות החי"ר של הצבא.

"מי שמוביל את הקו הזה, סליחה על הביטוי הוא פשוט מטורלל", אמר האלוף במילואים. "מה, ירדנו מהפסים? השלב הבא זה לא הטנקים, השלב הבא זה חטיבה 35 (חטיבת הצנחנים), חטיבת גולני, חטיבת גבעתי וחטיבת הנח"ל".

רון טל חשף כי ישנם גופים בעלי אינטרס שמובילים יוזמה להרחבת תפקידי הלחימה הפתוחים לנשים בצה"ל, כדי להחליש את הצבא.

"הארגונים האלה, יש עדויות (לכך), אני מאוד זהיר, שהתכלית של הפעולה הזו - היא החלשה של צה"ל. להגיד לך שאני עומד מאחורי זה, לא, אני לא מכיר, אני שמעתי את זה בגוף ראשון ולכן אני יכול להגיד את זה. אני חושב שיש מאחור גופים אינטרסנטיים שמשתמשים במהלך הזה, שלכאורה הוא מהלך דמוקרטי ומאוד חשוב, שמחזק ומייצר יותר לוחמים בצה"ל, על מנת להחליש את היכולת של הצבא שלנו. זה נורא ואיום, אני יודע שזה נורא ואיום, אבל אני מאוד חושש מזה".