דרמה, כדורסל טוב והרבה אקשן - הם רק חלק מהמרכיבים של הקלאסיקו הישראלי - המשחק בין מכבי תל אביב להפועל ירושלים, שהסתיים בניצחונה של המארחת בהטבעה של הרגע האחרון, 83-85.

הצהובים פתחו היטב, אבל ירושלים היתה זו שהובילה במחצית ובתום הרבע השלישי. הרבע הרביעי היה בסימן צהוב - ודווקא ג'ו אלכסנדר הפחות מוערך, היה זה שנתן את אקורד הסיום לניצחון עם הטבעה מעל אמארה סטודמאייר.

הצהובים החלו את המשחק עם יתרון מהיר 0-7, אבל אמארה סטודמאייר שנתן משחק מצויין וג'רלס החזירו את ירושלים לתמונה. המשחק היה צמוד - וגאדולוק וסילי דאגו להשאיר את היתרון בצד הצהוב בסוף הרבע הראשון, 24-25.

ברבע השני ירושלים פתחה מבערים. בר טימור, ג'ונס וגם יותם הלפרין וליאור אליהו הובילו את האורחים לפער של 10, 41-31. הצהובים הצליחו לצמק עד למחצית, אליה ירדו בפיגור 46-42.

הטבעת הניצחון היתה שלו. ג'ו אלכסנדר
הטבעת הניצחון היתה שלו. ג'ו אלכסנדרצילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

מכבי ת"א פתחה את הרבע השלישי בריצה, אבל ירושלים ענתה בשלשות של ג'רלס וסטודמאייר. קולטון אייברסון נפצע בפיו וירד מהמגרש. מכבי ת"א עם ווימס ובעיקר עם יוגב אוחיון ניסתה לחזור, אבל האורחים סיימו גם את הרבע השלישי ביתרון 69-62.

סילי ופניני פתחו את הרבע הרביעי עם מטווח שלשות, קולטון אייברסון שחזר לאחר שטופל הטביע והצהובים לקחו את היתרון 69-70.

הצהובים עם סלים אוחיון, גאודלוק ופניני פתחו פער של 72-80, אבל ירושלים לא ויתרה וצימקה עד 77-80.

פניני ירה שלשה מדוייקת מעל אליהו - שענה בסל משלו ועם נקודה נוספת מהקו - הוריד ל-2 הפרש בלבד, 81-83.

אמארה סטודמאייר עם דאנק הישווה את התוצאה ורמי הדר, 11 שניות לסיום ביקש פסק זמן. הדר סידר תרגיל להתקפה אחרונה - והוא עבד בדיוק כפי שציפה. אנדרו גאודלוק קיבל את הכדור והיה נראה שהוא הולך לבד - אבל דווקא ג'ו אלכסנדר, עשה את הפיק אנד רול - ושקיבל את הכדור והטביע כשהוא קובע את תוצאת המשחק.

למכבי ת"א קלעו: סילי 17 (10 ריבאונדים), לנדסברג 11, גאודלוק 11, ווימס 10, פניני 9, אוחיון 9 (5 אסיסטים), אלכסנדר 6, ראד 6, אייברסון 4, מקל 2.

לירושלים: אליהו 14 (8 ריבאונדים, 4 אסיסטים), סטודמאייר 13 (4 חסימות), דייסון 13 (5 אסיסטים), טימור 12 (5 אסיסטים), ג'רלס 8 (6 אסיסטים), הלפרין 8, פיטרסון 7.

צפו במסיבת העיתונאים של מכבי תל אביב, לאחר המשחק: