שבות רחל שחר הצעירה
שבות רחל שחר הצעירהצילום: יח"צ

בשנים האחרונות, עם פריחת אפשרויות הנדל"ן ביהודה ושומרון, החלון חברות הבניה באזור במסעות פרסום ובמבצעים שונים כדי למשוך אליהן קהל יעד ורוכשים לדירות החדשות בפרויקטים השונים.

אחד המהלכים שבוצע לאחרונה במספר יישובים היה הגעה של קבוצה מגובשת ליישוב קיים. התהליך כולל גיבוש של קבוצה סביב פרויקט מסוים, בצורה כזו שהמשפחות מכירות אחת את השנייה ומקבלות ליווי מהיזם בהליך הרכישה ועד לכניסה לשכונה החדשה.

הקליטה ביישובים קהילתיים מורכבת ממשפחות המגיעות ליישוב במהלך השנה בהתאם לאפשרויות המגורים במקום. בדרך כלל המשפחות מגיעות במטרה לגור בשכירות ורק לאחר תקופת מגורים בוחרות חלק מהמשפחות לרכוש בית ביישוב.

השותפות בין המשפחות הרוכשות כבר בשלבי הבניה יוצרת גיבוש ומאפשרת להן קליטה טובה ביישוב. קליטה כקבוצה מאפשרת למשתתפים להגיע ליישוב לאחר היכרות עם השכנים, עם הפרויקט ועם הבנה שהם מגיעים לשכונה חדשה שיכולה לפתח לעצמה את החיים הקהילתיים באופן שמתאים להם.

"מהלך כזה מרגיע את הרוכשים שעומדים בפני בחירה משמעותית בחייהם", אומר יונתן שמרכז את הקבוצה שבתהליך גיבוש בישוב שבות רחל, "ראינו ביישובים אחרים, כמו עלי זהב, שהגעה יחד למקום והיכרות מוקדמת יוצרת תמונה בהירה מאד לקראת העתיד החברתי המשותף".

לאחרונה סימנו גופים שונים בהתיישבות את שכונת שחר הצעירה בגוש שילה, כהתחלת הבניה באזור שעתיד לכלול מאות יחידות דיור, מרכז מסחרי, מקומות בילוי ועוד.

שני השלבים הראשונים של השכונה מתוכננים כבתים פרטיים ולאחריהם תהיה בניה רוויה. בשכונה כבר רכשו מספר משפחות צעירות את ביתן וכעת מתגבשת קבוצה במטרה לרכוש יחד ולהשיג את היתרונות השמורים לקבוצה קהילתית.

מעוניינים להצטרף לקבוצת שחר הצעירה בשבות רחל? לחצו כאן!