השרה רגב עם יו"ר ועדת המעקב של פיפ"א טוקיו סקסוואלה
השרה רגב עם יו"ר ועדת המעקב של פיפ"א טוקיו סקסוואלהצילום: חורחה נובומינסקי

"ג'יבריל רג'וב מנסה לנצל את פיפ"א למטרותיו הפוליטיות", כך אמרה הערב (שני) שרת התרבות והספורט מירי רגב בתום פגישתה עם יו"ר ועדת המעקב של פיפ"א טוקיו סקסוואלה.

השניים נפגשו כחלק מבדיקת הוועדה האמונה על הסדרת נושאי הספורט בין הרשות הפלסטינית לישראל, ובפגישה דנו השניים בשאלה מה צריכה ישראל לעשות כדי שיו"ר ההתאחדות לכדורגל רג'וב יחדל מניסיונותיו להטיל סנקציות על ישראל על ידי ארגון הכדורגל העולמי פיפ"א.

כזכור, בשנה שעברה פנה רג'וב והרשות הפלסטינית לפיפ"א בדרישה להשעות את ישראל מכל פעילות הקשורה לארגון, זאת בשל קשיים אותם, לדבריו של רג'וב, מפעילה ישראל על הספורטאים הפלסטינים.

כאמור, היום נפגשה שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב לפגישת עבודה עם יו"ר ועדת המעקב של פיפ"א טוקיו סקסוואלה. בפגישה הציגה השרה רגב בפני סקסוואלה את חשיבות הפרדת הספורט מהפוליטיקה ואת העובדה כי הספורט הוא גורם מחבר ומקשר בין אנשים ולא מפריד ומאיים.

עוד אמרה השרה שארגון פיפ"א חייב לשמור על מעמדו כארגון בינלאומי העוסק בכדורגל ובספורט ולא מערב ספורט בפוליטיקה.

השרה תיארה בפני טוקיו את המהלכים הרבים שעשה משרד התרבות והספורט בשיתוף ההתאחדות לכדורגל בישראל, כדי לאפשר מעברים מוסדרים של ספורטאים פלסטינים. מהלכים שאף זכו לתשבחות והערכה מצד אנשי פיפ"א.

השרה הודיעה שהיא מוכנה לתת כל מענה ופתרון לכל בעיה שתעלה בפניה לגבי קשיים כלשהם שיש לפלסטינים בתחום הספורט, אבל לא תשלים עם ניסיונותיו החוזרים ונשנים של ג'יבריל רג׳וב לפגוע בכדורגל הישראלי.

"לא יכול להיות שג'יבריל רג'וב, המונע מאינטרסים פוליטיים ואמביציות אישיות, ינצל את פיפ"א למטרותיו הפוליטיות ויהפוך את הספורט לסוגיה פוליטית", אמרה השרה רגב.

השרה הודתה לטוקיו סקסוואלה על מאמציו הגדולים למציאת פתרון שישאיר את הספורט מחוץ לפוליטיקה, וישמור על המקצועיות של פיפ"א כארגון ספורט גדול, שכל המדינות בעולם יכולות להיות חברות בו.