ראש המועצה האזורית בקעת הירדן, דוד אלחיאני, פנה לשר הביטחון אביגדור ליברמן בדרישה כי יוציא צווי הרחקה לפעילי ארגון השמאל הקיצוני "תאעיוש" בעקבות הפרעתם לפעילות חיילי צה"ל בבקעה.

"ביום חמישי שעבר הגיעו פעילי ארגון 'תאעיוש' לאזור בקעת הירדן בסמוך לישוב מחולה, הפגינו יחד עם פלסטינים והפריעו לחיילי צה"ל", כתב אלחיאני.

"האירוע הפך במהרה לעימות חמור בין הארגון הקיצוני הזה לבין חיילי צה"ל. כשפעילי שמאל נוקטים במכוון בשיטה שנועדה לפגוע בחיילות ובחיילים להקניט אותם, לגעת בהם, בפרובוקציה שנועדה לגרום לכך שמי מהם יצא משלוותו. במהלך האירוע קילל אחד המתפרעים את החיילים בצורה גסה ובוטה ואף ירק בפניה של חיילת צה"ל", תיאר ראש המועצה.

האירוע תועד במצלמה על ידי ארגון ''עד כאן'' ופורסם ברשתות החברתיות. "למדנו כבר בעבר כי מדובר בפורעי חוק שמאלניים קיצונים שפועלים נגד מדינת ישראל. הפעם אסור לעבור על אירוע זה בשתיקה. פגיעה חמורה כזאת בחיילת צה"ל, יריקה בפניה, וקללות גסות, חייבים טיפול מידי ונחוש", הדגיש אלחיאני.

ראש המועצה הוסיף במכתבו לליברמן, ''אני קורא לך לנקוט ביד קשה, להוציא לארגון ולחבריו האנרכיסטים צו הרחקה לצמיתות מאזור יהודה, שומרון ובקעת הירדן, ולשקול את האפשרות להוציא את הארגון מחוץ לחוק.

''מתיישבי בקעת הירדן נהגו באחריות ובאיפוק לנוכח הבריונות והאלימות של חברי ארגון 'תעאיוש'. בפעם הבאה לא נשב בצד, נגן על חיילות וחיילי צה"ל", הבטיח אלחיאני. "חוסר טיפול במקרה חמור זה יכול לגרור אחריו פגיעה נוספת בחיילי צה"ל, דבר שאסור שיראה במדינת ישראל".