הרב פרץ והרב קרים
הרב פרץ והרב קריםPhoto by Diana Hananshvili/Ministery of Defense

עשרות רבנים מארגון ''דרך אמונה'' קוראים לבג"ץ שלא להתערב במינויו של הרב הראשי לצה''ל הרב אל''מ אייל קרים, וקוראים לרב קרים שלא להתנצל על תשובות הלכתיות שפרסם לפני מספר שנים ועוררו סערה בעקבות מינויו.

"אנו מבקשים לחזק את ידי כבוד הרב אייל קרים, אשר עומד תחת מתקפה מכוונת המבקשת להחליש את זהותו היהודית של צבא ההגנה לישראל, כחלק ממערכה כללית על יהדותה של המדינה. אנו מחזקים את דברי של הראשון לציון הרב יצחק יוסף שליט"א, אשר עומד על חירותה של תורת השם ולומדיה", כותבים הרבנים.

הם קובעים כי ''אסור לרב לחזור בו מפסיקת הלכה, או מפרשנות פרשה בתורה, בשל לחץ חיצוני כלשהו. התורה נלמדת מתוך הגמרא והפוסקים, אך ורק בסברות הנובעות מהסוגיה עצמה, מתוך עיון במקורות התורה ובכפוף להלכותיה''.

לדברי הרבנים, ''כל ניסיון להכריע הלכות או לשלוט בפירושי המקראות, מתוך לחץ חיצוני, ידחה על ידי כל רבני ישראל מכל המגזרים, על הסף. תורתנו היא נצחית ואלוקית, ואינה פועלת בהשפעת כוחות הזרים לה ולרוחה.

"אנו קוראים לערכאות במדינה למשוך ידיהם מפגיעה ביהדותה של מדינתנו, ושלא לעמוד כנגד מסורת ישראל אשר מהווה את היסוד היחיד ההופך אותנו לאומה אחת, בעבר, בהווה ובעתיד''.