מהפגנות גוש שלום
מהפגנות גוש שלוםצילום ארכיון: גילי יערי. פלאש 90

ראש תא "אם תרצו" באוניברסיטת אריאל, ראם פרנג'י, הגיש אתמול (ב') תלונה במשטרת אריאל נגד ארגון השמאל הקיצוני "גוש שלום" עקב קריאתו לאקדמאים שלא לשתף פעולה עם אוניברסיטת אריאל.

חוק החרם שנחקק בשנת 2011 קובע כי כל קריאה פומבית לחרם תרבותי, אקדמי או כלכלי על אדם או גורם כלשהו רק מחמת זיקתו למדינת ישראל, מוסד ממוסדותיה או אזור הנמצא בשליטתה, היא בגדר עוולה אזרחית.

בערוץ 7 דווח במוצאי שבת כי במכתב אותו הפיץ הארגון לאקדמאים שמתכננים להשתלב בכנס הבינלאומי שעורכת האוניברסיטה נכתב כי "בין אם הנך מודע/ת לכך ובין אם לאו, השתתפות בכנס זה, תחת המיקום הכוזב 'אריאל, ישראל' תהווה גם נקיטת עמדה פוליטית בנושא הפוליטי השנוי ביותר במחלוקת בין ישראל לבין הקהילה הבינלאומית ובין ישראל לפלסטינים – שהוא גם הנושא השנוי ביותר במחלוקת בין המפלגות והסיעות הפוליטיות בחברה הישראלית עצמה. כמי שמחויב/ת ליושר ודיוק אקדמי, ראוי כי תפעל/י על בסיס מידע מלא ומדויק".

ראש תא "אם תרצו" באוניברסיטה ראם פרנג'י אמר, "עצוב לראות איך ארגון שמאל רדיקלי מנסה לייצר לחץ בינלאומי על מדינת ישראל באמצעות טענות סרק. לאחר שראשי הארגון נפגשו בעבר עם קרובי רוצחיהם של משפחת פוגל, עתה נחצה גבול נוסף.

"קיצוניותו של הארגון כבר לא יודעת שובע והוכח כי לא אכפת לראשיו לעבור שוב ושוב על החוק. אני בטוח כי משטרת ישראל תפעל במהירות האפשרית כדי להעמיד את ראשי הארגון לדין. תנועת 'אם תרצו' תעמוד כחומה בצורה נגד כל אויבי הציונות מבפנים ומבחוץ", אמר פרנג'י.