כתובות על בית התפילה
כתובות על בית התפילהצילום: באדיבות התנועה הרפורמית

כתובות נאצה וסכין חדה התגלו הבוקר (חמישי) סמוך לבית התפילה הרפורמי קהילת רענן בעיר רעננה.

סמוך לסכין הונחו פתקים ועליהם שמותיהם של ענת הופמן, יו"ר נשות הכותל וראש המרכז הרפורמי לדת ומדינה; גלעד קריב, מנכ"ל התנועה הרפורמית בישראל; וריק ג'ייקובס, נשיא התנועה הרפורמית בצפון אמריקה.

ענת הופמן מסרה בתגובה, "הסכין היא תוצאה ישירה של הרוחות הרעות שנושבות נגד יישום מתווה הכותל מצד ראשי המפלגות החרדיות ורבנים חרדים, שעושים הכל נגד כל מי ששונה מהם. האיום ברצח נועד להפחיד ולעצור אותנו. אבל רוחנו לא תישבר. נמשיך להגן על נשות ישראל מרוחות השנאה והאפלייה המשתוללות בחוץ".

בארגון רבני צהר מגנים את המעשה וקוראים להימנע מכל גילוי של אלימות סביב המחלוקת הקיימת בין היהדות האורתודוקסית והרפורמית.

"בינינו ובין הרפורמים ישנה מחלוקת עצומה ביחס למהות היהדות ולזהותה היהודית של המדינה", מציינים בארגון.

אולם לדברי אנשי הארגון, "באופן חד משמעי וללא כל מצמוץ - אסור בשום אופן שמחלוקת זו תגלוש לסממן כלשהו של אלימות הן מילולית והן פיזית".

"אנחנו מגנים באופן מוחלט את מה שנעשה במרכז הרפורמי היום ברעננה, ושותפים בקריאה לרשויות החוק לפעול כדי לעצור באופן מיידי כל התדרדרות לכיוון האלימות, ולא להמעיט בחומרת אלימות מילולית או סימבולית", מוסיפים בארגון.

ח"כ תמר זנדברג (מרצ) כתבה בעקבות האירוע בדף הפייסבוק שלה: "כך נראית הבוקר מתקפה אלימה על קהילת רענן ברעננה, שכוללת בית כנסת רפורמי ו-3 גני ילדים. זו תוצאה של הסתה מתמשכת וקשה נגד בני אדם בגלל זהותם הדתית, שהגיעה הבוקר לאיום ממשי ברצח. ריק ג'ייקובס, ענת הופמן, גלעד קריב, אתם מנהיגים מעוררי השראה, מלאי אמונה וחזון של שלום ופיוס. אני מתביישת שדווקא במדינת היהודים אתם צריכים להירדף בגלל דתכם ואמונתכם".

זנדברג הוסיפה, "מחזקת אתכם ואת הקהילה שאתם מייצגים נגד ההסתה והאלימות, ומתכוונת לוודא שרשויות החוק יחקרו וימצו את הדין עם הפושעים. אני מצטערת לומר שמנהיגים חרדים ואורתודוכסים בולטים שלא בוחלים בהסתה הקשה ביותר נגד הרפורמים השכם והערב, וכן נציגי ציבור אחרים ששותקים או מקלים ראש הדברים, מזלזלים ומבטלים את הרפורמים כ'לא יהודים', לא יכולים עוד להעלים עין. לעצור את ההסתה עכשיו! קחו אחריות, חיי אדם עלולים להיות בסכנה".

ח"כ זנדברג הודיעה כי היא מתכוונת עוד היום לפנות ליועץ המשפטי לממשלה בעניין וכי ביום ראשון תעלה הצעת החוק שלה לפלורליזם דתי במקומות הקדושים. על פי ההצעה תהיה מחויבת המדינה לוודא כי במקומות הקדושים מתקיים פלורליזם דתי בתפילה.

כתובות על בית התפילה
כתובות על בית התפילהצילום: באדיבות התנועה הרפורמית
הסכין שהונחה בבית התפילה הרפורמי
הסכין שהונחה בבית התפילה הרפורמיצילום: באדיבות התנועה הרפורמית