"התשובה - להרחיב את ההתיישבות"

שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיע הבוקר (ראשון) לישוב נווה צוף שבבנימין, אשר נפגע קשות בשריפת הענק שפרצה בליל שבת.

ליברמן התייחס לכלל מקרי השריפה ואמר, "מדובר במאה ועשרה מקרי שריפה. כל כוחות הביטחון, המשטרה והכיבוי היו עסוקים בטיפול במאה ועשרה מקרים. בשבעה עשר מקרים כבר אפשר לקבוע בודאות שמדובר בהצתה, ביתר המקרים אנחנו עדיין בודקים".

"אני קודם כול רוצה להביע הערכה לתושבי הישוב, זה אחד הישובים הותיקים, ישוב למופת עם אנשים חזקים שהתמודדו בעבר עם משברים ומתמודדים גם עכשיו בצורה היפה ביותר", הוסיף.

לדבריו, "אנחנו לא מדברים במונחים של נקם ודברים כאלו אלא במונחים של בניה ושיקום. אנחנו צריכים לשקם כמה שיותר מהר את הבתים וכמובן לא רק לשקם אלא גם להרחיב את ההתיישבות, התשובה הטובה ביותר היא להרחיב את ההתיישבות".

שר הביטחון הודה לכל הגורמים שסייעו בטיפול בשריפה, "אני גם רוצה להביע תודה ענקית לכל כוחות הצלה, לכיבוי אש, למשטרה, למתנדבים שהשתתפו פה באירוע הנוראי שקרה כאן, לראש המועצה, לאנשי המועצה, כולם כאן חברו יחדיו".

"אני רוצה להדגיש את התרומה של צבא הגנה לישראל שבמקרה הזה הם הראשונים שהגיעו, לקחו פיקוד. צריך להבין שבגל האחרון צה"ל גייס והעביר לבטחון הפנים למעלה מ-3000 חיילים, כ-700 מתוכם אנשי מילואים מפיקוד העורף. 23 צוותי כיבוי מבסיסי חיל האוויר השתתפו בכיבוי. כל התצפיות מהאוויר סייעו, קליטה של כל המטוסים שהגיעו מהעולם, תדלוקים והכול. אני חושב שבאמת גם פיקוד העורף, גם רח"ל, גם הצבא עשו עבודה מצוינת. אני מקווה שלא נצטרך יותר לעשות את העבודה הזאת ודבר שני שנתפוס את כל המציתים. אני מקווה שיש קצה חוט, נגיע למציתים ונמצה אתם את הדין", הוסיף ליברמן.

ליברמן נשאל האם בכוונתו לאשר בניה בנווה צוף אף על פי שהישוב נמצא מחוץ לגושים, "אנחנו לא דיברנו כרגע לא על הגושים ולא על נושאים פוליטיים, לא צריך לערבב שמחה בשמחה. התשובה לכל השריפה היא הבניה, בית ועוד בית. הדבר החשוב ביותר זה כמה שיותר מהר להגיע לעזור למשפחות".

בהתייחסו לפינוי הצפוי בישוב עמונה בעוד פחות מחודש אמר ליברמן "אמרתי, אני לא רוצה לערבב שמחה בשמחה. דבר שני ממשלת ישראל עושה הכל על מנת למצוא פתרון נכון לבעיית עמונה ואני בטוח שאנחנו נמצא פתרונות טובים."