הנשיא ריבלין באזכרה ליצחק נבון ז"ל
הנשיא ריבלין באזכרה ליצחק נבון ז"לצילום: סטודיו תבל

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, נשא דברים היום (ראשון) באזכרתו של הנשיא החמישי של מדינת ישראל יצחק נבון ז"ל, שהתקיימה בחלקת גדולי האומה בהר הרצל בירושלים.

בתחילת דבריו התייחס הנשיא לסיור שערך הבוקר ביישוב נטף שנפגע קשות בשריפות במהלך השבוע שעבר, ובטייסת הכיבוי בבסיס חצור ואמר, "אני מגיע לכאן מהישוב נטף, וממפגש בבסיס חיל האוויר חצור יחד עם הטייסים שהגיעו מהמדינות השכנות לתמוך בנו בעת הקשה הזו".

"מדינת ישראל ידעה מערכות לרוב, אבל דומני שבמערכה כזו טרם עמדנו. מלחמה מול להבות אש שלא יודעות רחם. קשה לדמיין את הזירה בלי הנחישות, הדבקות, ההקרבה, אומץ הלב והערבות ההדדית שהתגלו כאן בימים האחרונים כאשר כתף אל כתף עמדו לוחמי אש, שוטרים, כבאים, חיילים, אזרחים, כוחות אויר מישראל ומהעולם שעשו מאמץ להציל חיי אדם ולמנוע נזק ברכוש. יש נזקים עצומים לרכוש ולטבע אבל לשמחתנו, אין אובדן חיי אדם. הלחימה הראויה להערכה באש וההערכות לפינוי אזרחנו שמרה את נפשותינו בכל רחבי הארץ", הוסיף הנשיא.

"אנו יודעים שחלק מהשרפות הן תוצאה של הצתה מכוונת", הדגיש הנשיא , "אלה אירועי טרור לכל דבר. עת החקירה ותהליך הפקת הלקחים, עוד יגיעו ואני סמוך ובטוח שבמאמצים מודיעיניים ואחרים נוודא שהאש לא תתחדש על ידי פעילי טרור החורשים רעה".

בדבריו על הנשיא נבון ז"ל, אמר הנשיא בהערכה ואהבה, כמה חסר נבון לחברה הישראלית ובקרב ההנהגה והעם בישראל והוסיף, "פטירתו של הנשיא יצחק נבון הותירה חלל עמוק בליבו של העם בישראל. הנשיא נבון זכה לאהבתו הרבה של העם בעיקר משום שהוא עצמו אהב את העם. החברה הישראלית זכתה לפגוש את הנשיא נבון, לא רק פיזית אלא גם בהגותו, בדבריו ובכתביו".