פורסם המכרז לכביש הכניסה החדש לבירה

ועדת המכרזים הבין משרדית לכביש מספר 16 פרסמה את מסמכי המכרז. במכרז צפויות להשתתף 6 קבוצות מקומיות ובינלאומיות.

ידידיה בן אור , כ"ז בחשון תשע"ז

כביש 1
כביש 1
מאיר סלע

ועדת המכרזים הבין משרדית לפרויקט כביש מס' 16 בראשות סגן בכיר לחשבת הכללית, יריב נחמה, פרסמה היום את המכרז להקמת כביש מס' 16.

הכביש יבוצע בשיטת PPP - Public Private Partnership, במסגרתה הזכיין יתכנן, יממן, יקים, יתפעל ויתחזק את הכביש למשך תקופת הזיכיון, שאורכה יהיה 25 שנים.

במכרז צפויות להשתתף 6 קבוצות אשר עברו בהצלחה את שלב המיון המוקדם. הקבוצות מורכבות מגורמים מקומיים ובין לאומיים שלהם ניסיון במנהור כבישים, בהתאם לדרישות הסף.

אפריקה ישראל, שיכון ובינוי, מנרב, אוליצקי, קבוצת אורון, אשטרום, אלקטרה והחברות הזרות China Civil Engineering Construction Corporation, PIZZAROTI ו-Pan-Mediterranean Engineering Company.

כביש הגישה החדש צפוי להתחבר מכביש ארצי מספר 1 לשכונות המערביות והדרומיות של ירושלים. אורכו יהיה כ- 5 קילומטרים, והוא יכלול 2 מנהרות – תחת השכונות יפה נוף והר נוף, וכן 3 מחלפים: באזור מוצא (כביש 1), נחל רבידה (גבעת שאול) ורחוב בייט בירושלים.

הכביש צפוי לשפר באופן משמעותי את הנגישות לירושלים ולהוות כניסה מרכזית נוספת לבירה מכיוון מערב. עומסי התנועה בכניסה לבירה צפויים להצטמצם, להפחית את זמן נסיעת הנהגים על הכביש ולהפחית את זיהום האוויר.

אגף החשב הכללי מקדם בימים אלה פרויקטים נוספים בשיטת ה- PPP. בין הפרוייקטים הללו ניתן למצוא את הארכת כביש 6 לצפון, קו רכבת קלה נוסף בירושלים ונתיבים מהירים נוספים בגוש דן. בנוסף, מקדם האגף פרויקטים בתחום האנרגיה הירוקה והסביבה.

סגן בכיר לחשבת הכללית, רו"ח יריב נחמה, יו"ר ועדת המכרזים העומד בראש חטיבת תשתיות ופרויקטים באגף, הוסיף, "כביש 16 הוא פרויקט תשתית לאומית שצפוי לשפר את איכות החיים של הציבור. חלק ניכר מהכביש הוא תת-קרקעי, המבטיח נגישות גבוהה לעיר תוך צמצום המטרדים הסביבתיים".