המשפחה התורמת וילד הבר מצווה, עם ספר התורה החדש
המשפחה התורמת וילד הבר מצווה, עם ספר התורה החדשצילום: שניר יזביצקי

פעמים רבות, כאשר נער מגיע לגיל 13 וחוגג בר מצווה, הוא זוכה למתנות רבות ולכסף מהמשפחה והחברים.

הנער יצחק מאור גריל, החליט לעשות משהו מיוחד בבר המצווה שלו - ובמקום לקבל תרם ספר תורה לבית המדרש לפאראמדיקים של מד"א בישיבת ההסדר 'מאיר הראל' שבאופקים.

בנימין ליפשיץ בוגר המחזור הראשון של קורס הפאראמדיקים של מד"א לתלמידי הישיבות שהתרגש מהמחווה שקיבלו בישיבה בה הוא לומד אמר: "זו גאווה גדולה להיות פאראמדיק של מד"א ועוד במחזור הראשון של המסלול, אני שמח לשלב לימודים תורניים ושירות צבאי משמעותי. תודה רבה למשפחת גריל על תרומתם".

זו לא הפעם הראשונה שמשפחת גריל תורמת לארגונים התנדבותיים בישראל. מדובר במשפחה אמריקנית ציונית. למאור יצחק שני אחים נוספים, האחד בן 17.5 והשני לוחם בצבא ההגנה לישראל.

משפחת גריל מתמידה במסורת לפיה כל בן שמגיע למצוות, תורם ספר תורה לארגון משמעותי בישראל. בהתאם לכך, יצחק מאור בחר לתרום את ספר התורה לארגון ההצלה הלאומי של ישראל.

המשפחה הגיע לטקס הכנסת ספר התורה המרגש בהרכב מלא ובסיומו ערכה סיור בתחנת מד"א אופקים שם קיבלו בני המשפחה הסבר על פעילות הארגון בשגרה ובחירום, נחשפו לעבודתם של הפאראמדיקים שמשתלבים ככיתות כוננות לאומית במד"א, על הציוד הרפואי המתקדם ועל רכבי ההצלה.

ד"ר עליזה גריל, אמו של יצחק מאור סיפרה בהתרגשות שמשפחתה קרובה מאוד לעולם הרפואה והיא גאה בבחירה לתרום את ספר התורה לפאראמדיקים של מד"א שמצילים חיים. "היה אירוע מרגש מאד ואני רוצה להגיד תודה רבה למד"א על כל מה שהם עושים למען המדינה. מי שרק יכול לתרום לטובת ישראל זה מבורך".

סמנכ"ל קהילה במד"א, ד"ר אלי יפה הוסיף כי "תורה שיש עמה גמילות חסדים היא שילוב מנצח ואין גמילות חסדים כהצלת חיים על ידי פאראמדיקים. באירועי השריפה האחרונים שימשו עשרות הפאראמדיקים והחובשים בישיבות כעתודת מנכ"ל, עתודה חיונית שמספקת גיבוי זמין ויעיל לאירועי אסון וחירום בישראל".

מנכ"ל מד"א, אלי בין, ציין כי "אין זה מובן מאליו שנער בן 13, שחוגג את בר המצווה שלו, בוחר לתרום ספר תורה לחניכי קורס הפאראמדיקים של ארגון ההצלה הלאומי של מדינת ישראל. יישר כוח למשפחת גריל על היוזמה, הנתינה ואהבתם למדינה. כן ירבו".

בין הנוכחים בטקס הכנסת ספר התורה היו גם הרב אליעזר שינוולד ראש ישיבת 'מאיר אריאל', ד"ר אלי יפה סמנכ"ל קהילה במד"א, איציק אלפסי מנהל מרחב נגב במד"א, רבני ותלמידי הישיבה, עובדי ומתנדבי מד"א, בהם 12 בוגרי מחזור א' של המסלול, פאראמדיקים בכוחות מד"א, ו-15 חניכי מחזור ב'.