אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: IStock

האסון כבד שהתרחש הלילה, עם התרסקות מטוס הנוסעים שעשה את דרכו מבוליביה למדיין, בישר אסון בעולם הספורט. בין 72 הנוסעים, מתוכם עד כה שישה בלבד ניצלו, היו גם חברי קבוצת הכדורגל שאפוקואנסה הברזילאית.

הקבוצה הקטנה מברזיל הייתה בדרכה לאירוע של פעם בחיים, אירוע היסטורי עבור קבוצה קטנה כמוה - גמר הקופה סודאמריקה. הברזילאים היו בדרכם למשחק הראשון בגמר הקופה סוד אמריקה נגד אתלטיקו נאסיונל, משחק שהיה אמור להיערך מחר בלילה, בין רביעי לחמישי בשעה 01:45 שעון ישראל.

הקבוצה שנוסדה ב-1973 עלתה לראשונה לליגה הבכירה רק לפני שלוש שנים, ב-2014 וכעת ממוקמת במקום התשיעי בטבלת הליגה הבכירה, מחזור אחד לסיום הליגה.

גביע הסודאמריקה נחשב למפעל הגביע השני בחשיבותו בדרום אמריקה, מקביל למפעל הליגה האירופית. כשהקבוצה שמנצחת וזוכה בגביע מקבלת כרטיס אוטומטית למפעל הבכיר יותר הליברטדוראס.

ההעפלה של שאפוקואנסה לגמר הגביע נחשבת לסנסציה והיסטוריה עבור הקבוצה הקטנה, ממש כמו זכייתה של הפועל באר שבע בליגת העל הישראלית בעונה שעברה.

עם דחיפה של 200,000 תושבים בלבד, הדיחה בחצי הגמר שאפוקואנסה את סן לורנסו כשזו הצליחה לשמור על רשת נקייה.

משחק הגמר אליו עשתה את דרכה הקבוצה היה אמור להתקיים במגרש בפורטו אלגרה, אליו הקבוצה שהכינוי שלה הוא "ההוריקן של המזרח", כבר לא תגיע.