יאיר לפיד
יאיר לפידצילום: דוברות

יו"ר מפלגת יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, הודיע היום (שלישי) כי סיעתו תצביע מחר נגד חוק המואזין שיגיע לקריאה טרומית במליאת הכנסת.

"אני בעד הגבלה של הווליום של קריאות המואזינים. אין שום סיבה שיעירו שכונות שלמות בארבע בבוקר. גם לא ישכנעו אותי שמדובר בפגיעה במסורת דתית – הרי לא היו רמקולים כשהקוראן נכתב. ובכל זאת, אני נגד החוק. למה? כי כבר יש חוק כזה", הסביר לפיד בדף הפייסבוק שלו.

לדבריו "חוק הרעש" קיים כבר עשרות שנים ומאפשר למשטרה להגיע לכל מסגד, בכל מקום, ולסגור את מערכת ההגברה. ''למה לא עושים את זה? יש הרבה סיבות, חלקן נכונות חלקן פחות, אבל זה לא בגלל שאין חוק. יש חוק, רק לא אוכפים אותו.

''אז למה הקואליציה החליטה להעביר שוב חוק שכבר קיים? כי הם רוצים להעליב מוסלמים", טען לפיד. ''זו הסיבה היחידה. הם רוצים שיקראו לזה 'חוק המואזין' מפני ש'תקנות הרעש' לא מעליב אף אחד. תקנות לא מייצרות את הסכסוך שהם מחפשים. תקנות לא משרתות מספיק טוב את כל שונאי ישראל בעולם שעכשיו יוכלו לטעון שבישראל לא קיים חופש דת''.

יו"ר ''יש עתיד'' הוסיף לתקוף את הקואליציה, "הם רוצים להעליב מוסלמים – סתם להעליב אותם, בלי שתהיה לזה שום משמעות מעשית - מפני שזה טוב להם מול הקהל שלהם, מול חברי המרכז, לפריימריז הבאים. והכי גרוע, הם מניחים שאנחנו לא יודעים לאהוב את המדינה בלי לשנוא מישהו''.