לפנק לפנק לפנק
לפנק לפנק לפנקצילום: שאטרסטוק

אדון שוקו

שוקו טוב לעולם לא מאכזב. אפשר לשדרג את הספל במקופלת שטובלים בשוקו החם או בכמה קוביות שוקולד שנמסות להן בתחתית. אל תתפשרו על חלב חם.

כדי לקבל שוקו חם במהירות, מלאו כוס גדולה במים רותחים והכניסו לתוכה מיד שקית שוקו סגורה. זה עניין של דקות ומתקבל שוקו חם ונפלא.

לחובבות התה שבינינו

אפשר להוסיף קליפת תפוז קטנה שמוסיפה ארומה נהדרת וטעם נפלא. גם מקל קינמון או חתיכת ג'ינג'ר יוסיפו המון. בכלל, המגוון העצום של שקיקי תה בטעמים שונים ומשונים שנמצא בשוק נותן תחושה שאנחנו בכלל באנגליה, מעצמת התה ההיסטורית. אגב, אני אפילו מכירה אנשים ששותים תה עם חלב... שייהנו להם.

שקית ג'ל לחימום במיקרוגל או בקבוק חם

אפשר למצוא בכל חנות פארם. לילדים, לבעל וכמובן לעצמך אפשר לקנות במגוון כיסויי פליז בדמויות של חיות וכדומה. אם את יצירתית ויש לך בבית רק בקבוק מפלסטיק (זהירות, כוויה!), תפרי לו כיסוי מבד פליז, פעולה די פשוטה למבינות עניין. כשנמצאים בשטח, אפשר להסתפק בשקיות הצבאיות לחימום שהבעל סחב מהמילואים. זה עובד פלאים.

שקית חימום נעימה תוצרת בית: קחי גרב בודדת שבן הזוג שלה נעלם, מלאי אותה בגרעיני כוסמת או חיטה, קשרי אותה חזק בסרט כותנה (לא בגומייה!) וחממי במיקרוגל.

הילדים של החורף ההוא

"אימאאא קפוא לי! אין מצב שאני יוצאת מהפוך...". מכירות את זה? הכיני לילדים או לבן הזוג הפתעה מחממת. חמש דקות לפני שהם קמים בבוקר או לפני שהם יוצאים מהמקלחת הכניסי את הבגדים שלהם למייבש הכביסה לחימום קצרצר או הניחי על הרדיאטור. גם את המגבת. תענוג ללבוש בגדים חמים ונעימים.

לפנק, לפנק, לפנק

אני לא מדברת על כובע או סוודר חם, אלא על גרביים מדליקות מפליז או מצמר, צעיף רך ומחמם, נעלי בית בצורת כלב, אריה או ארנב - העיקר שיהיו מלאות פרווה ויחממו. הכי כיף שיש!

מלך החורף

קבלי רעיון לקינוח חורפי מהיר וטעים: הניחי קרמבו על צלחת יפה, הורידי את החלק העליון (כסנטימטר), סדרי מלמעלה תותים בדוקים, שטופים וחתוכים לרבעים, ופזרי עליהם מעט סוכר. אפשר להוסיף מעל הכול קצפת או שמנת חמוצה עם סוכר. יאמי.

קחי לך תפוחים

לסיידר חם. תקעי חתיכות ציפורן בתוך חלקי תפוח והכניסי לסיר יחד עם מיץ תפוחים, סוכר חום, פלפל אנגלי ואגוז מוסקט מגורר. הביאי לרתיחה איטית מעל אש קטנה, ולאחר מכן הורידי מהאש והוסיפי מעט רום כהה. הוציאי את התפוח מהסיידר, מזגי לכוסות והוסיפי מקל קינמון לקישוט.

ערמונים מהאש

אפשר להוסיף אותם להמון תבשילים, אפילו לתוך הצ'ולנט. למעדן טעים, בריא ומהיר קלי אותם בתנור. לפני שמכניסים לתבנית יש לחרוץ בעזרת סכין צורה של איקס בחלקו המעוגל של הפרי, על מנת שלא יתפוצץ בזמן הקלייה עד כדי פגיעה בדפנות התנור. אפשר להשרות במים חמים בין חמש דקות לכמה שעות ולהכניס לתנור שחומם מראש לחום של 180 מעלות במשך 20 דקות בערך. הכי קל לקלף אותם כשהם עוד חמים. אפשר לטבול במעט מלח - ויאללה לנשנש.

המחמם הרשמי של החורף

סחלב ביתי ברבע שעה, כל כך פשוט שזה מדהים: מערבבים ארבע כפות קורנפלור בשליש כוס חלב. מבשלים על האש את הקורנפלור המומס, ליטר חלב וארבע כפות סוכר ובוחשים כל הזמן עד שהחלב מסמיך. מוסיפים שלוש-ארבע טיפות מי ורדים (להשיג בכל סופר ליד מוצרי האפייה), מערבבים היטב ומכבים את האש. לוגמים בעדינות. אפשר להגיש את הסחלב עם קוקוס, צנוברים, קינמון או אגוזים.

סבתא בישלה דייסה

דייסות תמיד היו בעיניי מאכל של פעם, אבל עם ילדיי גיליתי אותן מחדש. תפור לבוקר חורפי וממלא אותנו באנרגיות ליום חדש. דייסת קוואקר מתוקה בתוספת חלב, סוכר, מעט מלח וקינמון ואף בננה חתוכה או מרוסקת תיתן התחלה נהדרת ליום חורפי חדש.

עוד רעיונות למתנות מפנקות

כרבולית עם שרוולים, שמיכה, צעיף או כובע מפליז עם הקדשה מודפסת; מחממי אוזניים; כוס תרמית עם תמונה אהובה, יש כאלו מדליקות גם עם חיבור לרכב; סט קנקן וכוסות מרוקאי לתה; תרמוס מעוצב; קופסת טישו חמודה או קופסת תיונים מעוצבת לחובבי התה.

פורסם ב''פנימה''

לרכישת מנוי