השר גלנט בכנס שדרות

שר הבינוי והשיכון יואב גלנט השתתף היום (שלישי) בכנס שדרות במכללה האקדמית ספיר והכריז כי עשרות אלפי דיור יתווספו בקרוב להיצע בארץ, מה שצפוי להשפיע על מחירי הדירות.

"יש מאפייני מאקרו שאני לא שולט עליהם", הסביר גלנט, "אני לא יודע מה יהיו שיעורי הריבית ומאפייני הצמיחה, כל אלה משפיעים על הביקושים. אבל אני יודע דבר אחד - שצד ההיצעים מעולם לא נראה יותר טוב מכפי שהוא נראה היום במדינת ישראל והוא ילך וישתפר. נוציא עשרות אלפי יחידות דיור בכל הארץ".

בדבריו בכנס שדרות בחר שר הבינוי והשיכון לתקוף חזרה את הקבלנים בנחרצות: "כל הקבלנים שתוקפים אותי היום הם קוזקים נגזלים", אמר גלנט, "הם התרגלו לא לעשות דבר, להרוויח מזה הון, למכור את הקרקע ולעשות עסקאות מבלי לבנות. שמנו קץ לחזירות של הקבלנים. כל מי ששומע ביקורת מצד קבלנים זה כי לקחנו מהם את השמנת שהם התרגלו לזה אבל הם נותרו עם יוגורט וגם עם זה אפשר לחיות".

את דבריו סיים גלנט בדרישה להמשיך להיות חברתיים ופעילים למען החלשים, לצד כל השיקולים הכלכליים. "אסור לשכוח שלא מתקדמים רק בכוח הראשונים", הבהיר, "אלא למחנה הזה יש מאסף וצריך לדאוג שיהיה איתנו. אנחנו עם אחד וצריך לדאוג לכל האוכלוסיה".