שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, נשא היום (שלישי) נאום תקיף בעצרת הכללית של האו"ם, במסגרת דיון מיוחד שכינסה המשלחת הפלסטינית לרגל ציון כ"ט בנובמבר, אשר נועד להעברת שורת החלטות נגד ישראל.

הדיון מהווה את המופע השנתי החשוב ביותר של הפלסטינים באו"ם, ובמסגרתו דנון פנה אל חברי העצרת ואמר: "תיאטרון השקרים הפלסטיני מוצג היום לכל העולם. האמת היא ברורה: ישראל ניסתה הכל, אך במשך שנים הפלסטינים דחו כל הצעה ובחרו בדרך של אלימות וטרור".

במהלך נאומו הציג השגריר דנון את עמוד השער של עיתון 'ניו יורק טיימס' מהתאריך ה-30 בנובמבר 1947, יום לאחר ההצבעה באו"ם, שכותרתו הייתה "העצרת הצביעה על חלוקה, הערבים דחו את ההצעה". "זה כל הסיפור" סיכם דנון.

דנון המשיך ואמר, "ההנהגה הפלסטינית משלמת מס שפתיים לרעיון שתי המדינות בגלל שהוא משתלם היטב. הרשות מעוניינת להמשיך ולהתקיים כגוף מושחת החי על חשבון אומות העולם מבלי לשאת באחריות לציבור הפלסטיני, והדרך היחידה לכך היא הנצחת הסכסוך".

הדיון המיוחד התכנס במסגרת "יום הסולידריות עם העם הפלסטיני" המצוין מדי שנה באו"ם בתאריך כ"ט בנובמבר, והתקיים השנה על רקע הקריאות לנקיטת צעדים חד צדדיים נגד ישראל במועצת הביטחון של האו"ם בתקופה הקרובה.

במהלך הדיון, המשמש כבמה חד צדדית לניגוח ישראל, העבירו הפלסטינים כשש החלטות נגד ישראל בנושאים שונים. "הגיע הזמן לשים סוף לשקרים האלו. אם אתם רוצים לעזור לעם הפלסטיני, דרשו מההנהגה הפלסטינית לעצור את מעגל האלימות ולשוב לשולחן המשא ומתן", סיכם דנון את דבריו.