מטוס קל
מטוס קלצילום: IStock

האסון הכבד שהתרחש בשעת הלילה בין שני לשלישי כשמטוס קבוצת שאפקואנסה הברזילאית התרסק בדרכם לגמר גביע הסודאמריקה, ממשיך להעסיק את עולם הספורט, כשרבים שלחו את תנחומיהם לברזיל ולמשפחות הנספים.

בעוד שבצרפת הודיעו כי יקיימו דקת דומיה לזכר הנספים במשחקי הליגה הקרובים, קבוצת אתלטיקו נאסיונל, מולה היו אמורים לשחק הנספים בגמר גביע הסודאמריקה יצאו במחווה מרגשת במיוחד.

היריבה הקולומביאנית, שהייתה אמורה לארח את המשחק הראשון בגמר הלילה, הזמינה את כל אוהדיה להגיע לאצטדיון בשעת הפתיחה המיועדת של המשחק כשהם לבושים בבגדים לבנים ונושאים נרות לבנים, כאקט של הזדהות עם הנספים.

עוד אמרו בקבוצה הקולומביאנית כי הם דורשים מראשי מפעל גביע הסודאמריקה להעניק את הגביע לקבוצה שמלבד שלושה שחקנים שניצלו ועוד שלושה שלא עלו כלל על הטיסה, נספתה כולה באסון הנורא.

מחווה מרגשת נוספת הגיעה מקבוצות מברזיל ומחוצה לה כשלא מעט קבוצות הודיעו כי בכוונתם להשאיל שחקנים לקבוצה הברזילאית בחינם, כשפריס סן ז'רמן מהליגה הצרפתית אף הודיעה כי בכוונתה לתרום 40 מיליון דולר למטרת שיקום הקבוצה.

שחקן העבר הגדול ביותר בברזיל, פלה, כתב בחשבונו האישי כי הוא שולח את תנחומיו למשפחות וכי זהו יום אבל לכדורגל בברזיל ולמדינה כולה.

פלמיירס, מי שזכתה רק לפני כמה ימים באליפות הליגה בברזיל, לאחר שני עשורים, אליפות שהגיעה לאחר ניצחון על לא אחרת מאשר אותה שאפקואנסה, במה שהיה למעשה משחקה האחרון של הקבוצה בטרם האסון הנורא, ביקשה מההתאחדות הברזילאית לעלות למשחק הליגה הבא שלה עם המדים הירוקים של שאפקואנסה.

עוד הגישו קבוצות ליגת העל בברזיל בקשה רשמית להתאחדות הברזילאית, ששאפקואנסה לא תוכל לרדת ליגה בשלוש השנים הקרובות.

גם שחקני ליגת העל הישראלית הזדהו עם האסון, כששחקנה הברזילאי של בית"ר ירושלים, קלאודמיר פריירה כתב בחשבון האינסטגרם שלו כי הוא שולח את תנחומיו למשפחות הנספים. במועדון הכדורגל הירושלמי כתבו בהודעה כי "משפחת בית"ר ירושלים מרכינה ראש עם מועדון הכדורגל הברזילאי שאפקואנסה על האסון שפקד את הקבוצה ואת עולם הכדורגל ומשתתפת בצער משפחות ההרוגים".

גם במכבי ת"א כתבו כי "הלבבות והמחשבות שלנו עם קורבנות התאונה הטרגית שהפילו חללים רבים של קבוצת הכדורגל הברזילאית".