אביגדור קהלני
אביגדור קהלניצילום: ערוץ 7

תא''ל במיל' אביגדור קהלני, בעל עיטור הגבורה ועיטור המופת, מגיב הבוקר (רביעי) על המתקפה נגדו לאחר שאמר כי נשים לא צריכות להילחם בחיל השריון וממש לא מתנצל על עמדתו.

"אני לא נשוי 52 שנה? אין לי נכדות? ילדות? אני הראשון שמאמין שאישה יכולה לעשות אותו דבר בדיוק (כמו גברים), כמו ראש ממשלה ורמטכ"ל. כל מה שאמרתי זה שאת החוויה במלחמה אנחנו לא צריכים עדיין שנשים יעברו", אמר הבוקר (רביעי) קהלני בראיון לגלי צה''ל.

"מי שעובר את החוויה הזו חוזר מהמלחמה אחרת לגמרי, העיקר והתפל משתנים, הגוף והנשמה משתנים, זה אשר אמרתי", הסביר. ''ניסו לקחת חצי משפט שלי. אני לא מתנצל, עומד על דעתי וידעו גם אלה שלא מסכימים איתי להאזין לדעתי", אמר קהלני ומחה על התופעה בישראל שבה אסור להשמיע דעות שונות מהמקובל.

לדבריו, דעתו בנוגע לשירות נשים בצה''ל מבוססת על לחימתו בכל מלחמות ישראל. "אני רואה את האנשים בבתי הלוחם שבהם אני נמצא כל יום. את הזגוגיות בעיניים של אנשים שחזרו ממלחמה וסובלים מפוסט טראומה".

קהלני, לשעבר שר ויו"ר האגודה למען החייל, הדגיש: "אני לא חוסם נשים, אני לא שוביניסט, אני פתחתי את כל הדלתות (בפני נשים). אנשים לא רוצים להאזין, אם יאזינו יבינו את מה שאני אומר.

"אישה שלאחר מלחמה מביאה ילדים ותהיה עם הטראומה של המלחמה - תהיה אישה אחרת. הלוואי והיו נותנים לי את הזכות ללדת ילדים, ביקשו ממני להיות גבר ולהיות במלחמה הקשה. החוויה הזו שאתה חוזר משדה הקרב ואחרי זה מוליד ילדים ומחזק ומלטף אותם, ולעשות את מה שאמא עושה... זה היה המסר שלי", הוסיף.