אמל"ח שנתפס
אמל"ח שנתפסצילום: דובר צה"ל

לאחר סוף שבוע סוער, בו סייעו כוחות צה״ל בכיבוי שריפות ברחבי יהודה ושומרון ופעלו לתפיסת מציתים, לשיבוש ניסיונות הצתה ולסיכולם, ממשיכה אוגדת איו״ש בפעילות המבצעית שלה, כמידי לילה.

במסגרת פעילות נרחבת שלשום נגד תופעת אחזקת נשקים ומטענים מייצור עצמי בשטחי יהודה ושומרון, יצאו אמש כוחות מגדוד עוז של חטיבה 7, בהובלת החטיבה המרחבית יהודה, למבצע מעצרים וסריקות אמל"ח בכפר "בית עווא" שבדרום הר חברון.

במהלך המבצע תפסו הכוחות שישה מטענים בייצור עצמי. מטרת הכוחות הינה סיכול ומניעה מבעוד מועד של מפגעים חמושים לפגע ברחבי הגזרה ובשטחי מדינת ישראל.

״חטיבת יהודה עושה כל שביכולתה על מנת להבטיח את ביטחון התושבים בגזרה ופועלת ללא הרף כדי לסכל את הפיגוע הבא ולאתר מפגעים פוטנציאלים מבעוד מועד״, מספר מפקד פלוגה מגדוד עוז.

״אנו רואים חשיבות עצומה במשימות המוטלות עלינו מידי לילה, שמטרתן בראש ובראשונה לסכל את חוליות הטרור ולאתר את המפגעים הפוטנציאליים. נעשה כל שביכולתנו על מנת להבטיח לתושבים בגזרה להמשיך לקיים אורח חיים תקין״, הבטיח.

בכפר "קטנה" שבחטיבה המרחבית בנימין תפסו הכוחות מספר סכינים. בחטיבה המרחבית אפרים יצא גדוד ״נחשון״ של חטיבת כפיר למבצע גדודי נרחב בכפר "קרוות בני חסאן", במהלכו עצרו חשודים פעילי ארגון הטרור ״חמאס״ וביצעו סריקות לחיפוש אמל״ח.

את המבצע הוביל מפקד הגדוד, סא״ל עומר כהן. ״אין זה המבצע הראשון של הגדוד וגם לא המבצע האחרון״, קובע סא״ל כהן. ״אנו יוצאים מדי לילה לפעילויות ומבצעים בגזרה. בכל מבצע, קטן כגדול, אני מנחה את החיילים לפעול בשיא המקצועיות״, הוא מספר.

״לכל מבצע ולכל פעילות אנחנו יוצאים במלא המוטיבציה, בידיעה שנבצע את המשימה על הצד הטוב ביותר. ביטחון התושבים עומד לנגד ענינו בכל משימה ועל כן נמשיך לפעול למען סיכול הטרור בגזרה״, הוסיף.