כחלון
כחלוןצילום: חזקי ברוך

מזדהים עם הכאב. יומיים לאחר התרסקות מטוסה של קבוצת הכדורגל הברזילאית שאפקואנסה, עת שעשתה דרכה למשחק הגמר מול אתלטיקו נאסיונל הקולומביאנית בגביע הסודאמריקה, ולאחר שברחבי העולם הודיעו כי משחקי המחזור הקרוב יוקדשו לזכרם של שחקני הקבוצה ומנהליה שנספו כולם מלבד 5 ניצולים, גם בכדורגל הישראלי יתייחדו עם הנספים.

היום (רביעי) שוחח שר האוצר משה כחלון עם שגריר ברזיל בישראל, דה סנטוס והביע בפניו את תנחומי ישראל על האסון הכבד שהתרחש וכן העביר על ידיו מברק תנחומים עבור מקביליו בברזיל, שרי האוצר המסחר והתעשייה ולעם הברזילאי כולו.

במברק אותו העביר למקביליו כתב כחלון כי הוא מביע את תנחומיו לעם הברזילאי על האסון הנורא שפקד את המדינה וביקש לחזק את משפחות הקרבנות בשמו ובשם כל אוהבי ברזיל ואוהדי הספורט בישראל. "כל אוהדי הספורט בישראל ועם ישראל עומדים לצדכם בשעה קשה זו", כתב כחלון.

בהמשך פנה שר האוצר כחלון למנהלת הליגות בכדורגל בבקשה לביצוע מחוות הזדהות עם העם הברזילאי וקבוצת הכדורגל שנספתה באסון. במנהלת הליגות החליטו להיענות לבקשתו של שר האוצר והורו כי כל משחקי הליגה הלאומית וליגת העל הקרובים יפתחו בדקה דומייה לזכר הרוגי האסון ושחקני שאפקואנסה.

גם שרת התרבות והספורט, מירי רגב הביעה את תנחומיה על האסון הכבד, כשזו פנתה למקבילה הברזילאי, שר הספורט לאונרדו פיקיאני.

במכתבה אל פיקיאני כתבה רגב, כי היא מביעה את צערה העמוק על האסון הכבד שפקד את הספורט הברזילאי, עם התרסקות המטוס שעשה דרכו לקולומביה ועליו שחקני קבוצת הכדורגל שאפקואנסה.

"קבלתי בעצב עמוק את החדשות הנוראות על התרסקות המטוס בקולומביה, שם איבדו את חייהם הרבה מאזרחי ברזיל, לרבות רוב שחקני מועדון שאפקואנסה, שהיו בדרכם לגמר גביע דרום אמריקה", כתבה רגב למקבילה הבריזלאי.

"סיפור הסינדרלה של שאפקואנסה, והצלחתה הפנטסטית היו מקור השראה להרבה אוהדי כדורגל ברחבי העולם, לרבות כאן בישראל. העובדה שהאסון קרה רגע לפני שהקבוצה הגשימה את חלומה הגדול ביותר מעניק מימד הרואי לטרגדיה".

"בשמי ובשם העם בישראל, אני מבקשת להעביר לך, לאזרחי העיר שאפקואנסה והעם בברזיל את תנחומינו העמוקים. אנו גם מאחלים החלמה מהירה לניצולים".