בקרוב ביורוליג? מאז הגעתו לקבוצה הירושלמית הצהיר אורי אלון כי המטרה היא לא רק זכיה באליפות המדינה בכדורסל. אלון סימן מטרה גדולה הרבה יותר - הופעה במפעל הכדורסל הבכיר ביותר באירופה, מפעל היורוליג.

הערב (רביעי) אירחו הירושלמים בפעם הראשונה את מנכ"ל היורוליג, ג'ורדי ברתומיאו, במשחק היורוקאפ מול אולימפיה לובליאנה.

עוד קודם למשחק בו ניצחו הירושלמים, התקיימה פגישה בין הבעלים אלון למנכ"ל היורוליג ברתומיאו, כשברור היה שהמטרה היא לגרום למנכ"ל לאפשר את הופעתה של הקבוצה מהבירה במפעל הכדורסל הבכיר באירופה.

אורח הכבוד ברתומיאו אמר בסיום הפגישה בין השניים כי הוא בטוח שתינתן הזדמנות לירושלמים להתמודד במפעל הבכיר, באם תמשיך להתמיד ביכולתה ולהשקיע בתשתיות. "אם הקבוצה מספיק טובה בשביל לשחק ביורוליג תהיה לה הזדמנות. היא צריכה לזכות ביורוקאפ ואז תגיע ליורוליג, זה עד כדי כך פשוט", אמר ברתומיאו.

"אני לא יכול להבטיח שזה יהיה כבר בעונה הבאה", הרגיע מנכ"ל היורוליג ואורח הכבוד הערב בבירה, שאמר עוד כי מדובר על העתיד כשהיורוליג רוצה לפתוח דלתות למועדונים נוספים דוגמת ירושלים בשנים הקרובות.

"אנחנו בעיצומו של תהליך עכשיו אבל אני יכול להגיד שדלתות היורוליג תמיד פתוחות למועדון עם חזון ושאיפות כמו הפועל ירושלים. אני מתרשם מהאולם ומהמועדון, ידעתי שהאנשים פה עובדים טוב וזו תוצאה של העבודה המצוינת לאורך השנים. האולם הזה מושלם עבור הפועל ירושלים", סיכם ברתומיאו.

גם הבעלים אורי אלון התייחס לפגישה בינו לבין המנכ"ל כשאמר כי "לא באנו לשנה או שנתיים, הדרך ארוכה. אני חושב שגם ג'ורדי רואה את הארנה ואת הקהל, זו קבוצת יורוליג וכולנו יודעים זאת. נגיע לשם יום אחד, כולם יודעים שאנחנו שייכים לשם. לוקח זמן לבנות מועדון כזה, ואנחנו צריכים להוכיח שמקומנו שם".

לדבריו של הבעלים, אם הקבוצה תמשיך ביכולת והאוהדים ימשיכו להגיע, לא מן הנמנע שההיסטוריה תכתוב את עצמה מחדש. "אם נצליח לשמור על רמה גבוהה, ניצחונות, קהל שימלא את ההיכל ונעשה את הכל ביחד, אז נגיע בסופו של דבר למטרות שלנו".