עו"ד טלי גוטליב
עו"ד טלי גוטליבצילום: באדיבות עו"ד גוטליב

עו"ד טלי גוטליב, מומחית לדין פלילי, יוצאת חוצץ נגד הנשים הטוענות להטרדה לכאורה מצד חבר הכנסת מ"הבית היהודי".

"שוב עוד בן אדם שמשלם בשמו הטוב את מחיר השיטה - שדי במילת רכילות כדי לרמוס לבן אדם את החיים ולהרוס אותם. אין לו סיכוי לצאת מזה", אומרת גוטליב בשיחה עם ערוץ 7.

לדבריה, גם אם בסופו של דבר לא ידבק בחבר הכנסת דבר וחצי דבר, וגם אם מדובר בתלונת שווא או כזב שאין מאחוריה דבר וחצי דבר, ''לעולם ועד אנחנו נזכור לו ונגיד שאין עשן בלי אש כי כאלה אנחנו - אנשים שמרכלים מעת לעת וככל שמדובר באדם חשוב כזה או אחר אז טוב לנו הרבה יותר לרכל עליו. אז למה לא אם פשוט אפשר?".

לדבריה, הנשים המתלוננות זוכות לאלמוניות גם אחרי שהוכח שלא היה דבר, "מאן דהיא כזאת או אחרת ואני לא יודעת למה היא אומרת ומה היא בדיוק אומרת ולמה היא נזכרת רק עכשיו והאם יש בכלל עדים לדבר הזה, האם היא סיפרה את זה למישהו או שהיא לא סיפרה את זה לאף אחד. יש איזה סיבה למה היא פונה רק עכשיו.

"מי שמשלם את מחירי השיטה הדוחה במיוחד הזאת הוא תמיד הגבר. במקרה הזה - ח"כ שפועל לטובת הציבור והוא אדם שהוא שליח ציבור. כשאדם נמצא במשרות בכירות כאלה הוא צריך לדעת שהוא מסתכן בכך שמאן דהיא תוכל תמיד ללכלך את שמו. הוא יוכל לטעון לחפותו עד מחר אבל תמיד יהיה מי שירננו אודותיו דברים כל כך קשים".

עו"ד גוטליב סבורה שגם במקרה של תא"ל בוכריס, עסקת הטיעון המתרקמת לא מלמדת דבר על האמת, "אני מבינה למה בוכריס עושה עסקת טיעון. כמי שמצויה במשפט הפלילי 17 שנים אני אומרת לכם ואולי אתם תופתעו - אנשים עושים עסקאות טיעון כי במערך שקלול סיכוי-סיכון אנשים מגיעים למסקנה כזאת או אחרת שאמורה להיות טובה להם יותר.

"גם בנוגע לקצב הנשיא לשעבר שיושב שבע שנים בכלא, אני אוחזת בדעה שהוא לא היה צריך לשבת אפילו יום אחד. למה? כי מה לעשות אכן התנהגותו אולי הייתה לא מוסרית אבל בין חוסר מוסר לבין פליליות הקווים הם מאוד ברורים, ההבדל הוא אדיר.

"קצב הלך עם האמת שלו והוא מצא את עצמו בכלא. אז אנשים כשהם שוקלים את הסיכון כנגדם והם מניחים את הנחת העבודה שהסיכוי של גבר לפעול וללחום על חפותו הוא סיכוי קלוש ביותר, אז מה לעשות שחירותו של אדם לפעמים חשובה יותר אם לא תמיד חשובה יותר מהאמת".

גוטליב זועקת נגד העוול המתמשך נגד גברים, "אני רוצה לומר לכם כאן כי הגנה על גברים הפכה להיות מילה גסה במדינה הזאת וצר לי. אני אומרת את זה כמי שמייצגת מאות רבות של גברים שמוצאים את עצמם קורבנות לתלונות שווא מכל מיני סוגים ומינים - אם זה על רקע של גירושין ורצון לקדם אינטרסים אישיים ואם זה על רקע של קידום אינטרסים אישיים בתביעות בדיני עבודה ועוד אלף ואחת סיבות".