הרמטכ"ל איזנקוט
הרמטכ"ל איזנקוטצילום: דובר צה"ל

במהלך טקס חילופי הרב הצבאי הראשי שנערך הערב (חמישי) בקריה בתל אביב, התייחס הרמטכ''ל רא''ל גדי איזנקוט לשילוב נשים בחיל השריון ולסערה סביב הנושא בימים האחרונים.

הרמטכ"ל אמר כי "השיח התקשורתי והציבורי נובע מדיסאינפורמציה, מאי-ידיעה, מחצאי אמיתות''. לדבריו מדובר בסך הכל ב''דיון שמבקש לברר את האפשרות להרחיב שילוב של נשים בכמה מקצועות תוך שמירה על השירות המשותף ועל השילוב הראוי.

"אף אחד עוד לא הכניס בנים ובנות לטנקים", הדגיש. ''זה דיון שמבקש רק לחשוב. זה הופך להיות לנושא לשיח ולעצומות שלא תורמים שום דבר לא לחיזוק של צה"ל ולא לחיזוק של החברה הישראלית ואני יכול רק להצטער על זה".

עוד אמר איזנקוט "כך הפקודות, השירות המשותף, כך עם התודעה היהודית. כל הפעולות שאנחנו עושים זה כדי לחזק את צה"ל. הכול נעשה מתוך מחשבה עמוקה. מתוך שיתוף עם הרב הראשי ואנשיו, גם כשלא מסכימים.

''אני חושב שרב המשותף על המפלג. ההבנה שהסמכות היחידה בצה"ל, הסמכות הפיקודית היחידה, היא שדרת הפיקוד שלה האחריות להוביל חיילים לקרב. אין סמכות אחרת בצה"ל שהיא לא שדרת הפיקוד ממני ומטה אבל יש חשיבות עצומה לשיתוף לשיח המשותף ולניסיון להגיע להבנה משותפת עם חברי הפיקוד האפשרי".

הרב הראשי והראשון לציון יצחק יוסף אמר בטקס,‏ "יבורך הרמטכ"ל שהודיע שרוצה מחשבה שנייה על התקנה שאומרת שיהיה חייל עם חיילת בטנק". עוד אמר הרב יוסף כי "רב צריך ללכת עם האמת שלו ולקיים בעצמו 'לא תגורו (תפחדו) מפני איש'. ההלכה צריכה להיות נר לרגליו ללא שום סטיות".

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן נאם גם הוא ואמר כי "העיכוב של השבוע האחרון היה מיותר ונעשה אך ורק למטרות תקשורתיות, ידענו אז ואנחנו יודעים היום שאתה האדם הנכון לתפקיד. אני מאחל לך שתקרב את כל חיילי ישראל למוסר היהודי ולמורשת היהודית".