נחמן שי
נחמן שיצילום: פלאש 90

ח״כ נחמן שי (המחנה הציוני), חבר ועדת חוץ ובטחון, דורש דיווח מידי של ראש הממשלה ושר הביטחון לכנסת בעקבות הדיווח כי איראן שותפה למספנות הגרמניות שמכרו לישראל את סדרת הצוללות האחרונה.

״לפרשת הצוללות התלווה עכשיו היבט בטחוני - כלכלי חדש. האם ישראל הייתה מודעת למעורבות האיראנית בחברה הגרמנית?", שאל.

''האם ישראל בדקה מראש מה המשמעות הביטחונית של בניית כלי אסטרטגי בעל חשיבות עצומה, במספנה שבעליה, אפילו החלקיים, הם אויביה? האם איראן היא עכשיו שותפת סוד של ישראל למערכת לחימה שבין היתר מכוונת כלפיה? ככל שהמידע על העסקה הזו מצטבר והולך היא נראית הזויה ומוטרפת".

שי הוסיף, "הציבור הישראלי זכאי להסבר מפורט ושקוף של עסקה זו שעלותה 6 מיליארד ש״ח והיא ממומנת כולה מכספי משלם המיסים הישראלי".

כאמור ביום שישי דיווח העיתון "ידיעות אחרונות" כי חברת "טיסנקורפ" הגרמנית, המעורבת בעסקת הצוללות לישראל, נמצאת בבעלות חלקית של חברת השקעות איראנית השייכת למשטר האייתולות.

ח"כ עופר שלח (יש עתיד) אמר בסוף השבוע כי "קניית הצוללות עצמן היא החלטה סבירה, בתחום אחריותו של ראש הממשלה. אבל הבהילות בסגירת העיסקה, הצגתה לקנצלרית גרמניה קודם שהעסיקה עצמה אושרה בקבינט, ובעיקר ניגוד האינטרסים המובהק בכך שמקורבו של ראש הממשלה, האיש שמייצג אותו בעניינים פרטיים ופוליטיים, מרוויח מן העיסקה כעורך דינו של נציג המספנות בארץ, כל אלה גורמים לחשד כבד בציבור שמשהו כאן לא בסדר.

''את ניגוד העניינים של עו״ד שמרון צריך לחקור חקירה פלילית; התנהלותו של נתניהו מראה שלא למד דבר מניסיון העבר או מדו״חות מבקר המדינה", הוסיף שלח.