אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמןצילום: פורום סבן

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, השתתף בסוף השבוע בפורום סבן שנערך בוושינגטון והתייחס לשלל הסוגיות הביטחוניות שעל הפרק, בין היתר גם לסוגיית חוק ההסדרה.

לדברי ליברמן, יש להמתין לממשל טראמפ החדש וליצור יחד אתו מדיניות מוסכמת, "ללא הפתעות", כלשונו. "לא צריך ליצור עובדות בשטח אלא להמתין ולדון עם הממשל החדש על המדיניות באזור".

ליברמן מתח ביקורת על הקפאת הבניה ביהודה ושומרון: "הסיבה שאנו מקפיאים היא לא בגלל שאנחנו לא רוצים לבנות בתים חדשים באזורים אלו, אלא משום שהיו לנו אי הסכמות עם הממשל האמריקני.

''לנו ברור שהמפתח לעתיד ההתנחלויות הוא הבנות עם ארה"ב ולא רק השאיפות שלנו, אנו לא חיים בוואקום. זאת אחת הבעיות המרכזיות שלנו עם הממשל הנוכחי", הסביר.

שר הביטחון מתח ביקורת על הסכם הגרעין עם איראן: "מה קרה מאז חתמו על ההסכם עם האירנים? ראינו טילים בליסטיים בטהרן עם הנחיות למחוק את מדינת ישראל, ראינו תחרות בטהרן על הקריקטורה הטובה ביותר להכחיש את השואה, ראינו שאירן ממשיכה להיות הספונסרית הכי גדולה לטרור בעולם".

"חשוב להבין מה קורה עם אירן אחרי ההסכם", הוסיף ליברמן, "מסקנותיי ברורות. אני חושב ששיחות עם ארה"ב על עמדתנו המשותפת בנושא האירני יקרו כשנתניהו וטראמפ יפגשו".

לדבריו ישנה הפרה בוטה של ההסכם מצד איראן, "חשוב לקדם סנקציות משום שישנה הפרה בוטה של ההסכם - במיוחד בנושא הטילים הבליסטיים וזכויות אדם. בפעולותיהם בסוריה, הם אחראים בין היתר לטבח שמתחולל שם".

בנוגע לתהליך המדיני בין ישראל לפלסטינים אמר ליברמן "אין תהליך ואין שלום". שר הביטחון הזכיר כי "רק לפני כמה ימים מחמוד עבאס נאם ברמאללה ואמר כי לעולם לא יוותר על הרעיון של הפליטים ולא יכיר בזכותה של ישראל להתקיים כמדינה יהודית. עם התנאים המקדימים הללו, אין לנו באמת על מה לדבר עם הפלסטינים. זכות השיבה היא סוף הרעיון הציוני והמדינה הציונית".