אוהדי באר שבע. בדרך לאליפות שניה ברציפות?
אוהדי באר שבע. בדרך לאליפות שניה ברציפות?צילום: פלאש 90

רק פעם אחת מתחילת שנות ה-2000 הובילה קבוצה אחת בהפרש דו ספרתי של נקודות על השניה בטבלה לאחר מחזור 12. היה זה בעונת 2005/6, כשמכבי חיפה השיגה 34 נקודות לעומת 24 של השניה, הפועל תל אביב.

מאז עברו הרבה מים בירדן, ושתי הקבוצות הללו כבר נשקו לתחתית הטבלה. 11 שנים מאז נראה שיש מועמדת חדשה לקבוצה שתשנה את פני הכדורגל הישראלי. קוראים לה הפועל באר שבע.

מי שהייתה עד לא מזמן בליגה הלאומית, לא הצליחה לתקוע יתד בליגה הבכירה ומאמניה היו צריכים להתמודד עם קהל בלתי נסבל ואצטדיון ישן, הפכה בתוך מעט מאוד זמן לקבוצה המרגשת של הליגה, אחת שמצליחה להתמודד עם שלוש מסגרות במקביל והכל תוך תצוגת כדורגל נפלאה באצטדיון ביתי חדיש בו עדיין לא הפסידה במסגרת הליגה.

בזמן שהיריבה מתל אביב לא מצליחה לצאת מהמשבר העמוק אליו נקלעה, ולא מצליחה לכבוש מול האחרונה בטבלה במשך 90 דקות, באר שבע לא התקשתה מול החבורה של אשדוד כשהביסה אותם בתוצאה 0:5, תוצאה שהייתה יכולה להיות גבוהה הרבה יותר.

אם זה לא מספיק עבור אוהדי תל אביב, אזי שמי שהיה אחראי יותר מכולם על הניצחון הגדול הערב בבאר שבע, היה לא אחר מאשר מהראן ראדי, אותו שיחררו הצהובים מתל אביב בחינם לטובת היריבה מהדרום לפני שנתיים. מאז, האליפות, היכולת והרוח בדרום.

אחרי ההעפלה לחצי גמר גביע הטוטו, ורגע לפני המשחק המכריע באנגליה מול סאות'המפטון בשלב הבתים של הליגה האירופית, בסיומו יכולה באר שבע להעפיל אל שלב 32 האחרונות במפעל האירופי היוקרתי, זו פותחת פער דו ספרתי על פני השניה בטבלה ועל הדרך משווה את שיא המועדון שלה עם ניצחון ליגה שמיני ברציפות ועשירי בסך הכל העונה.

באר שבע עם חמישייה רביעית בשבעת משחקיה האחרונים בדרך להיות הקבוצה הגדולה ביותר בתולדות הכדורגל הישראלי.