זירת התאונה הקשה בצפון
זירת התאונה הקשה בצפוןצילום: איתי מזור, תיעוד מבצעי - מד"א

חברת נתיבי ישראל מבצעת מזה 8 חודשים עבודות הכנה נרחבות להעתקת תשתיות של חשמל, מים בכביש 79 בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, בקטע הדרך ששבו התרחשה התאונה הקטלנית אתמול בלילה.

הזכיין שיבצע את עבודות השדרוג של הכביש כבר נבחר ביום חמישי שעבר וצפוי להתחיל בעבודות השדרוג מיד עם סיום התכנון המפורט של הפרויקט.

במסגרת המכרז ישודרג כביש 79 בעלות של כ- 600 מיליון שקל, בקטע הדרך שבו ארעה התאונה וכן בקטעים נוספים של הכביש. זאת, במסגרת תקציב של מיליארדי שקלים שמשרד התחבורה הקציב לטיפול במוקדי סיכון וכבישים אדומים, בהם התרחשו תאונות רבות.

סמנכ"ל בכיר תשתיות ופיתוח במשרד התחבורה יעקב בליטשטיין ציין כי משרדו בראשות השר כץ פועל להפיכת כבישים אדומים לכבישים בטוחים, בהיקפים שלא היו מעולם.

"אנו עושים ב- 7 השנים האחרונות מה שלא עשו ב- 70 שנה, בחיבור הפריפריה והגברת הבטיחות בדרכים, אולם עדין נדרשת נהיגה זהירה מצד נהגים ואכיפה משטרתית מוגברת עד להשלמת התשתיות", הוסיף בליטשטיין.

בליטשטיין ציין, "אין מקום בעולם שיש בו רק אוטוסטרדות של כבישים וזה לא יהיה לעולם. אנו משדרגים תשתיות, בונים כבישים, גשרים ומחלפים בהיקפים חסרי תקדים. כאשר שאר משרדי הממשלה אחראים על הנושאים שבתחומם, המשרד לביטחון פנים והמשטרה על תחום האכיפה ומשרד המשפטים ובתי דין לתעבורה על תחום השפיטה והענישה".

"שדרגנו את כביש גולני- עמיעד ואנו הולכים לשדרג כעת את כביש 79 ואת כביש עפולה- גולני ובית שאן- עפולה וכבישים רבים אחרים. חנכנו את קו רכבת העמק ובשנה הבאה נחנוך את קו הרכבת עכו- כרמיאל אבל צריך לזכור כי אין תחליף לאחריות הנהג ולאכיפה משטרתית שבאחריות המשרד לביטחון פנים", הוסיף בליטשטיין.