נחלאות
נחלאותצילום: שולה רוס

"מסַפֵּר סיפורים הוא אומן בהשמעת והצגת סיפורים לקהל מאזינים". שולה רוס אף היא אמנית המספרת סיפורים, אך עושה זאת באופן ויזואלי.

התערוכה פרי עבודותיה של שולה רוס ויצירותיה עוסקת בחקירת הגוף האנושי ובתנועתו. יכולות להיות אלו דמויות בודדות, ולעיתים זוגות – בעשייה, בתקשורת, פיסות חיים.

על אף הבחירה בברונזה – חומר נוקשה שאותו היא יצקה – ניכרת בדמויות שלה רכות חיה, תנועתיות. החיים הוקפאו לרגע וכבר ממשיכים...

דמות האדם נוכחת גם היא בציורים שנבחרו לתערוכה זאת. ציוריה מרובי פרטים ומשקפים חוויות עבר וחוויות הווה – כולן חוויות אישיות של הציירת.

צילומים וזיכרונות מהאלבום המשפחתי הם חומר גלם לחלק מהציורים כמו גם המציאות העכשווית. היא מפרשת אותם בפרשנות האישית שלה, ובסגנון הציור הייחודי שלה ומעניקה להם חיים. סיפורי ילדות מתעוררים לחיים ודמויות נשיות משמעותיות חוזרות להיות נוכחות בצבע ובעוצמה. ציורים בצבעים בהירים, קלים להבנה ופרשנות, ומתארים עולם אופטימי וחיובי. צבעים מאוד מקומיים של הוויה ישראלית.

שולה רוס, מספרת סיפור פשוט, מחיי יום יום, עם ריבוי פרטים, ודמויותיה המצוירות כמעט תלת מימדיות. מדגישה קווי מתאר על מנת להדגיש את המסר שלה. רוס מקפיאה רגעים – ומעניקה לרגעים האלה חיים – כל האובייקטים שלה גם בפיסול וגם בציור מייצגים רגעים של תנועה.

כל מי שנכנס לתערוכתה של שולה רוס כמו פותח אסופת סיפורים קצרים. דמויות מפוסלות מתוך רגע בחיים שהוקפא, כמו גם, נופים ישראלים, עירוניים וכפריים אליהם יוכל הצופה להתחבר, סצינות איתן יוכל להזדהות ולספר את הסיפור שלו עצמו. נופים אישיים שיש בהם מן האוניברסאלי כסיפורה של המדינה, העבר הקרוב והרחוק להם נותנת רוס חיים חדשים.

התערוכה מוצגת ,בגלריה "אפרת" רח' גורדון 21, תל אביב.