"אתה דורך לי על הרגל!"
"אתה דורך לי על הרגל!"צילום: דני

דני (שם בדוי), איש מחשבים בן 47, הוא מהאנשים שנהוג לכנות "מלח הארץ", וגם כזה שרואים עליו מייד שהוא "ילד טוב ירושלים".

הוא שירת בחיל המודיעין וקיבל תעודת הצטיינות מידיו של הרמטכ"ל דאז, רא"ל אמנון ליפקין שחק, סיים את לימודיו בטכניון בהצטיינות ומעולם לא הואשם בפלילים.

מזוגיות קצרת מועד עם יעל (שם בדוי) נולד לו לפני 10 שנים בנו הבכור, אולם זמן קצר לאחר מכן עלתה הזוגיות על שרטון. דני שמר על קשר קרוב עם הבן, ששהה אצלו יומיים בשבוע וכל שבת שנייה. בשלב מסויים פגש את מירית (שם בדוי) והתחתן עמה. לדעת בני הזוג, האהבה החדשה של דני – והולדת בתם המשותפת של דני ומירית – גרמו ליעל לרצות לנקום בדני.

דני בטקס חיילים מצטיינים, עם רא"ל שחק ואלוף אורן שחור.
דני בטקס חיילים מצטיינים, עם רא"ל שחק ואלוף אורן שחור.צילום: באדיבות דני

לצורך כך יצרה יעל אירוע בכדי שתוכל לסבך את דני בפלילים – בידיעה שהמשטרה והפרקליטות מאפשרות לנשים להפליל גברים בקלות רבה. היא חיכתה לרגע בו דני החזיר את הילד לידיה. בכדי להימנע מכל מגע עמה, דני נשאר בתוך המעלית (יעל מתגוררת בקומה גבוהה בבניין מגורים) וחיכה לשמוע שיעל פותחת את דלת ביתה ומקבלת את פניו של הילד – אולם אז הופיעה יעל בדלת המעלית ומנעה ממנה להיסגר.

תקרית המעליתדני

הסרטון המוטמע למעלה מתעד את תחילת האירוע, בו יעל מונעת את סגירת דלת המעלית ודני מבקש ממנה לשחרר את המעלית ולאפשר לו ללכת הביתה. היא מגיבה באמירה כאילו דני דורך לה על הרגל – אך הצילום מראה בבירור שהוא שומר על מרחק ממנה. במשך כל העימות היא מדברת בטלפון עם חברתה, ככל הנראה בכדי ליצור עדות תומכת למצג שווא, כאילו דני תקף אותה. כל אותה עת, הילד עומד מאחורי אמו וצופה במתרחש.

המשך התקרית אינו מתועד. לדברי דני, יעל החלה לאיים עליו, תקפה אותו פיזית וחטפה מידיו את הטלפון כשניסה להתחיל שוב לצלם. אז לקחה את הטלפון אל חלון במסדרון וזרקה אותו למטה אל חצר בניין המגורים הגבוה. דני קיבל את שברי הטלפון מידיו של שכן ששהה בחצר כשהטלפון התרסק אל הקרקע, והוא הצליח לשחזר את קובץ הוידיאו.

לאחר האירוע הגישו דני ויעל תלונות הדדיות אך רק דני נעצר. את העד שראה את הטלפון נופל מהחלון כלל לא תיחקרו, לדברי דני. הוא שהה לילה במעצר. הוצא נגדו צו הגנה והוא נאלץ להתראות עם בנו במרכז קשר למשך שעה בשבוע, תחת פיקוח, למשך שנה וחצי. "למשך שנה וחצי, הסדרי הראייה שלי עם הילד צומצמו לשעה בשבוע, פחות מחוג הכדורגל שלו, כשכל המפגשים שלנו הם בחדר קטן תחת השגחה, כי אני פתאום אדם מסוכן", נזכר בכאב.

מסמך: דני ומירית מספרים את סיפורםגיל רונן

במקביל לפרידה מדני והולדת בנם, פיתחה יעל זוגיות חדשה... עם אישה. אולם גם זוגיות זו התפרקה בצלילים צורמים. לבקשת דני ומירית, הגישה האקסית של יעל תצהיר בו סיפרה כיצד יעל מרחה על עצמה איפור בכדי לדמות פציעות ולהפליל את דני.

יעל המשיכה להציק לבני הזוג באמצעות שיבוש הסדרי ההורות של דני עם הילד. בנוסף, כאשר הילד שהה אצל אביו, יעל נהגה להתקשר פעמים רבות וביקשה לדבר איתו. "אם חלילה לא היו עונים לה לכל הטלפונים היא ישר היתה מקפיצה משטרה", סיפרה מירית. באחד הימים אף התדפקה יעל על דלתם. "בעלי לא היה בבית, הייתי לבד, הילד כבר ישן. היא התחילה לדפוק בדלת. ראיתי שזאת היא והחלטתי לא לענות לה. כי לא הזמנתי אותה ואין לי שום עניין שכף רגלה תדרוך לי בבית..."

"אחרי כמה זמן הגיע צוות של 20 איש שכולל אנשי משטרה, אנשי מכבי אש, אנשי מד"א. דפקו לי בדלת וביקשו להיכנס. ביקשתי ששני שוטרים בלבד ייכנסו והשארתי את הפמלייה ואותה בחוץ. הסברתי לשוטר שמדובר באישה שמטרידה אותנו הרבה זמן. הראיתי לשוטרים שהילד ישן והכל בסדר", נזכרת מירית.

קטע מתצהירה של האקסית של "יעל"
קטע מתצהירה של האקסית של "יעל"צילום: באדיבות דני ומירית

התסריט חזר על עצמו ארבע פעמים. "זו שיטה של הטרדה שכנראה עובדת", סיכם דני.

יעל היא עורכת דין אמידה. דני התחיל לשלם לה מזונות בסך 3,000 ש"ח לחודש מייד עם היוולד בנם. הוא ממשיך לשלם מזונות מדי חודש בחודשו, ומעולם לא החמיץ תשלום. הילד ממעט כיום לשהות אצל דני, ולדברי בני הזוג, הדבר נובע ישירות מהסתה מצד האם. בית המשפט למשפחה בפתח תקווה, בראשות השופטת מירב אליהו, לא נקט בינתיים צעדים כלשהם נגד יעל בגין הפרת הסדרי ההורות.

בני הזוג עומדים כעת מול האקסית בשלוש חזיתות: המשפט הפלילי שמתנהל נגד דני בשל תקרית המעלית (אצל שופטי השלום אליאנא דניאלי וחגי טרסי), משפט נוסף בגין הפרת הסדרי ראייה שמתנהל בבית המשפט למשפחה, והליכים שונים בהוצאה לפועל שיעל פתחה נגד דני. מירית סיפקה לנו תיקייה גדושה במסמכים המראים שיעל הגישה מאות קבלות פיקטיביות על קייטנות וטיפולים רפואיים כביכול של הילד, רק בכדי להגדיל את ההוצאות של דני. אולם הרשמת מירלה ביננפלד אהרון, כמו כל יתר נציגי המערכת, לא מענישה את יעל ואפילו לא מזהירה אותה.

מימין: השופטות דניאלי ואליהו, הרשמת ביננפלד אהרון
מימין: השופטות דניאלי ואליהו, הרשמת ביננפלד אהרוןצילום: בתי המשפט

"במקום שהרשמת בתיק תגלגל אותה מכל המדרגות ותקנוס אותה על התנהלות בלתי הולמת שכזאת, ישנה איזו סלחנות מאוד מאוד גדולה", מחתה מירית. "ההערה הכי חמורה שהיא קיבלה זה ש'היה ראוי אילו הקבלות לא היו מוגשות'".