המפגש
המפגשצילום: מכון התורה והארץ

רבני תכנית "תורה וארץ" של ''מכון התורה והארץ'' נפגשו ביום חמישי האחרון עם הרב יעקב אריאל, רבה של רמת גן ונשיא המכון, לשיעור על הלכות ערלה ופירות השוק.

במהלך המפגש, שנערך בלשכת הרב ברמת גן, העלו רבני התכנית, שמחציתם רבני קהילות, שאלות הנוגעות בסוגיות של כשרות והנהגה קהילתית.

לאחר מכן נערך שיעור של הרב יואל פרידמן, מרבני המכון, בנושא תרומת מעשר והשימושים בה למעשה.

מדובר במחזור ג' של התכנית שמופעלת בשנים האחרונות בידי ''מכון התורה והארץ'' במטרה להרחיב את הידע וההסברה במצוות התלויות בארץ בקרב רבנים מכהנים. בתכנית משתתפים מדי שנה כעשרים רבנים המקבלים מלגות מהמכון, ועוסקים בהעמקת הלימוד של הלכות המצוות התלויות בארץ, סיורי העשרה במפעלים, וימי עיון בנושא כלאיים, הפרשת חלה, ערלה ותרומות ומעשרות, ובסופו של דבר נבחנים ברבנות על הנושאים שנלמדו במבחני הרבנות למצוות התלויות בארץ.

"התכנית מיועדת לרבנים הנמצאים בצמתים בעלי השפעה, כגון רבני ישובים ובתי כנסת", מסביר הרב אבי סוחובלסקי ראש התכנית. "תוך כדי שנת הלימוד יש מספר מפגשים של העשרה והרחבה והסיורים מועילים לתת את ההכשרה המעשית, אינו דומה מה שלומדים בספר שולחן ערוך למה שקורה בשטח במפעל לייצור מאפים או חקלאות תעשייתית. באמצעות הסיורים ניתן לראות את היישום של מצוות התלויות בארץ בימינו אנו גם באופן התעשייתי".