קית' אליסון
קית' אליסוןצילום: רויטרס

איל ההון הישראלי-אמריקני חיים סבן הזהיר בסוף השבוע מפני האפשרות שחבר הקונגרס המוסלמי קית' אליסון ייבחר ליו"ר הוועדה הארצית של המפלגה הדמוקרטית.

בחירתו תהיה "אסון" ליחסי המפלגה עם היהודים, אמר סבן, אשר דיבר במסגרת כינוס 'פורום סבן' השנתי.

ביום שישי פורסם גם הטקסט המלא של נאום שנשא אליסון ב-2010 בפני תומכים מוסלמים, בו אמר שישראל רואה את ארה"ב כ"כספומט".

"כשמקשיבים לאליסון היום, ורואים את הצהרותיו, [נדמה כי] הוא ציוני יותר מהרצל, בן גוריון ובגין גם יחד", אמר סבן בסרקזם. "זה מדהים, זה משהו יפהפה. [אבל] אם אתה חוזר אל עמדותיו, אמירותיו, נאומיו, האופן בו הצביע, ברור שהוא אנטישמי ואדם אנטי-ישראלי".

סוכנות הידיעות JTA דיווחה שסבן היה אמור לראיין את שר הביטחון, אביגדור ליברמן, שישב לידו על הבימה, אך בחר במקום זאת להשתלח באליסון. "קת' אליסון יהיה אסון ליחסי הקהילה היהודית והמפלגה הדמוקרטית", פסק סבן, שידוע כתומך ותיק של הילארי קלינטון.

ארגון ג'יי סטריט היהודי-שמאלני יצא להגנתו של אליסון והודיע – עוד לפני אמירתו של סבן – כי "הגיעה העת להניח בצד את כללי המשחק לפיהם יש להשתיק כל איש ציבור אמריקני המתמודד על משרה בכירה, אשר העז למתוח ביקורת על סעיפי מדיניות מסויימים של ישראל", אמר הארגון.

אליסון היה המוסלמי הראשון שנבחר לקונגרס. בימי חלדו היה פעיל בארגון "אומת האיסלם" ותמך בקיצונים מהקהילה השחורה שהתייחסו באופן עויין לקהילה היהודית. הוא הגן פעמים רבות על מנהיג "אומת האיסלם" האנטישמי לואיס פרחאן, ובהזדמנות אחרת יצא גם להגנתו של סטוקלי קרמייקל – שהשתמש אז בשם קוואמה טורה – לאחר שזה אמר שהציונים שיתפו פעולה עם הנאצים.