יעקב אחימאיר
יעקב אחימאירצילום: עצמי

העיתונאי יעקב אחימאיר , חתן פרס ישראל ואיש רשות השידור, מותח ביקורת על האוניברסיטה העברית בעקבות סירובו של הפרופסור יורי פינס להתראיין לערוץ 7, על רקע העובדה שמשרדי הערוץ שוכנים ביהודה ושומרון.

פינס הוא מומחה לסין וסגן דיקן הפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטה. כתב ערוץ 7 אלירן אהרון ביקש לראיין אותו על השיחה ההיסטורית בין טראמפ לנשיאת טאיוואן. הפרופסור סירב ונימק: ''אני לא מתראיין למתנחלים כי אני לא סובל את המתנחלים ומקווה שיחזרו לישראל, אז בשמחה אתראיין".

אחימאיר כתב בדף הפייסבוק כי התקרית הזו מכתימה את האוניברסיטה העברית כולה. ''פניתי אל פרופ' פינס, והוא אישר את העובדות. הוא סירב להרחיב את הדיבור, מנימוק שהוא בישיבה. פרופ' פינס הוא סגן דיקן הפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטה העברית. הוא זכאי, כמובן, לדעותיו - על כך אין חולק.

''אבל תגובתו וסירובו להתראיין על שום היות הכתב "מתנחל" - מכתימה, למרבה הצער, לא רק את פרופ' פינס המבקש לעשות סלקציה בין שוחרי-הדעת, אלא את שמה של האוניברסיטה העברית".

העיתונאי הבכיר הדגיש כי "תקרית זו היא לבושתה של האוניברסיטה העברית. הכתב אלירן אהרון ביקש לשרת את מאזיניו, אבל מלומד שפרנסתו ומעמדו הינם ציבוריים, הכתים את עצמו ואת כלל האוניברסיטה, כאמור''.