טראמפ. סיבה לדאגה אחרי הבחירות?
טראמפ. סיבה לדאגה אחרי הבחירות?צילום: Carlo Allegri, רויטרס

השדולה ליחסי ישראל-ארה"ב קיימה היום (שני) בכנסת דיון מיוחד בהשלכות של הבחירות בארה"ב על הקהילות היהודיות באמריקה.

ג'ונתן גרינבלט, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה הזהיר בדיון, "בתקופה שלאחר הבחירות בארה"ב אנו חוזים בעליה בפשעי השנאה המכוונים כנגד יהודים, כנגד מיעוטים ומהגרים".

הוא הוסיף כי "סוג כזה של רטוריקה הנגועה בשנאה ובאנטישמיות, שהשתחלה לשיחות המיינסטרים לא נראתה בארה"ב מאז שנות השלושים של המאה הקודמת".

ח״כ ד"ר נחמן שי (המחנה הציוני) אמר בפתח הדיון, "יש חוסר וודאות גדול ועמימות לגבי תכניותיו של טראמפ והדבר מקרין גם על הקהילה היהודית".

"שחרור הכוחות הפנימיים ועליית האנטישמיות בחברה האמריקאית הם אתגר גדול. בינינו לבין ארה"ב ידידות קרובה, אבל אם ההתפתחויות הללו יאיימו על הקהילה היהודית תהיה זו אחריות שלנו, של מדינת ישראל. החכמה היהודית לימדה אותנו לזהות את סימני הסכנה לפני שהיא מתפתחת", הוסיף ח"כ שי.

במפגש של השדולה שעסק בהשלכות של הממשל החדש בארה״ב על הקהילה היהודית השתתפו גם שירה רודרמן, מנכ"לית קרן משפחת רודרמן, ג'יין אייזנר, העורכת הראשית של עיתון הפורוורד, פרופ׳ גיל טרוי, חוקר בינלאומי להיסטוריה הנשיאותית של ארה"ב ונציגים מבית הנבחרים של מדינת מיזורי.

פרופ׳ טרוי, חוקר בינלאומי שכתב לאחרונה מחקר על הקול היהודי, חיזק את דבריהם של ח"כ שי וג'ונתן גרינבלט ואמר, "יש עליה באנטישמיות היום - גם מהימין וגם מהשמאל. זה נותן לנו הזדמנות לעבוד ביחד ימין ושמאל נגד שנאה ובעד הערכים הציונים והדמוקרטים שלנו, ביחד"

ח"כ ד"ר אברהם נגוסה ציין כי "על יהודי כל העולם להתאחד ולהיאבק נגד התופעה המכוערת של האנטישמיות ועל מדינת ישראל להוביל את המאבק הזה. כמו כן, אני מצפה גם מהממשל האמריקני לטפל בה בכל האמצעים".

שירה רודרמן, מנכ"לית קרן משפחת רודרמן, בירכה על שיתוף הפעולה בין המדינות והוסיפה, "אל לנו לעסוק אחד בשני רק בעתות משבר, אלא באופן יומיומי כדי לפתח את הקשר בין ישראל לארה"ב".