חברי סיעת יהדות התורה
חברי סיעת יהדות התורהצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

חברי סיעת יהדות התורה בכנסת נועדו היום (שני) עם שר האוצר משה כחלון ושר הבינוי והשיכון יואב גלנט, כדי לקדם צעדיים מעשיים לטובת פתרון מצוקת הדיור של הציבור החרדי.

בישיבה השתתפו גם יו"ר קבינט הדיור אביגדור יצחקי, מנכ"ל משרד השיכון, וכן צוות נרחב של בכירי משרדי האוצר והבינוי והשיכון.

בהודעה ששיגרה סיעת יהדות התורה דווח כי חברי הסיעה העלו בפני השרים את מצוקת הדיור של הציבור החרדי בכל חומרתה, והציעו דרכים לפתרונות מעשיים.

"במרכז הדברים הועלתה דרישה להקצות 6-7 ערים ברחבי הארץ, שבהן מתוכננת, או עומדת להתבצע בקרוב בניה בהיקף נרחב, ולבנות בהן אלפי יחידות דיור עבור הציבור החרדי. בנייה זו תתבצע במתחמים נפרדים שייוחדו עבור הציבור החרדי. כמו כן ההצעה לאשר מענקים לרוכשי דירות יד שניה בפריפריה", לשון ההודעה.

חברי הסיעה ציינו כי בהתאם להסכם הקואליציוני מגיע ליהדות התורה את חלקה היחסי באוכלוסיה, ולכן יש לקחת זאת בחשבון בכל מקום שבו מתכננים בניה בהיקף נרחב, כולל בתכניות של מחיר למשתכן.

בדבריהם הדגישו, כי יש לדאוג לביסוס וגיבוי משפטי של הבינוי עבור הציבור החרדי, כדי שלא יתעוררו התנגדויות מבחינה משפטית, וכמו כן תכנון מראש כדי להתאים כל מתחם לצרכי הציבור החרדי.

"חברי הסיעה ביקשו שהשרים ידונו בנושא בהקדם ויביאו את התשובות והפתרונות שיהיו בידיהם בימים הקרובים", לשון הודעת יהדות התורה.