הרס או הצלה? בנות סמינר. אילוסטרציה
הרס או הצלה? בנות סמינר. אילוסטרציהצילום: קובי גדעון. פלאש 90

תחת הכותרת 'פריצת גדר חמורה' תוקף הביטאון החרדי 'קול החינוך' השתלמות בתחומי ההצלה והרפואה באחד הסמינרים החרדיים המובילים. זאת בתואנה שהדבר יגרום לכך שבמסווה של הצלת נפשות תגענה הבנות שעברו את הקורס למקומות האירוע ומשם... "מיותר לתאר", כלשון הביטאון.

"במסגרת המירוץ המטורף של הסמינרים אחר חיפוש מקצועות, אותם יוכלו לשווק לתלמידות ולבוגרות במרכזי ההשתלמויות של הסמינרים, פרסם לאחרונה הסמינר החדש בירושלים פרוספקט מהודר בו הוא מציע מגוון רחב של מקצועות במסגרת "הכשרה מקצועית ולימודי תעודה", כאשר אחת המקצועות המוצעות היא "ליווי בטיחותי - הכשרת מורות ונשות צוות בתחום הרפואה הדחופה הטרום אשפוזית (תעודת חובש), לטיפול באירועים העלולים להתרחש במקומות ציבוריים דוגמת בית ספר וכו'", פותח הביטאון ומתאר.

במאמר נקבע כי לימודי התיאוריה והמעשה בתחום זה של הצלה המתבצעת בשיתוף 'איחוד הצלה' ובאישור משרד החינוך בעייתיים גם לגברים, וגם אין לאברך חרד למהר ולהיכנס לקורסים מעין אלה, "אך הניסיון להחדיר את תחום ה'הצלה' גם לנשים, זה כבר גובל בהירוס כל המושג של "כל כבודה בת מלך פנימה". רק נתאר לעצמינו, שחלילה וחס ישנו אירוע עם נפגעים, ונשים שעברו את הקורס ויש להם תעודת חובש, נמצאות בקרבת מקום, הרי המחשבה שמדובר ב"פיקוח נפש" יריץ אותן למקום האירוע, והשאר מיותר לתאר... ומכאן ל"שירות לאומי" הדרך סלולה!", מתריעים כותבי המאמר.

המאמר דוחה את הטענה לפיה לימודי החירום שיעברו בנות הסמינר מיועדים לליווי טיולים ופעילויות חינוכיות. לטעמם "צריך להיות נאיבי לחשוב שאותן בעלות "תעודת חובש" שעל מנת להשיגה השקיעו התלמידות או הוריהן 3,700 שקלים, יקפידו לעשות בהן שימוש אך ורק בסיטואציות אלו בלבד - אירועים המתקיימים פעמים בודדות במשך השנה. לא ירחק היום ויחד עם אנשי הביטחון זק"א והצלה למיניהם, ייראו נשים ונערות בוגרות הסמינרים עטורות עם אפודות זרחניות, מסתובבות ומתרוצצות אנה ואנה, לקול תרועת החילונים שהנה היהדות החרדית נסוגה מעוד עקרון בחומת החרדיות... ה' ירחם".