לראשונה מאז נוסד, מציע בית החולים הדסה הר הצופים, לנשים המעוניינות בכך, לבלות בצמוד לתינוקן מרגע הלידה ועד שחרורן הביתה.

הראשונות ליהנות מהשירות, הן נשים מאזור בנימין, ירושלים והסביבה שמתעתדות ללדת בבית היולדות של הדסה הר הצופים.

מערך הביות המלא, מאפשר לנשים שזה עתה ילדו לשהות לצד התינוק בכל שעות היממה ללא הפרדה ומבלי שהוא נלקח אל התינוקייה להשגחה וטיפול בחלק משעות היום. את הבדיקות הראשונות ואת הטיפול כולו, עובר התינוק בחדרה של האם, כשהיא מעורבת בכל התהליך.

פרופ' דרורית הוכנר, מנהלת המחלקה לנשים ויולדות בהדסה הר הצופים, מדגישה כי מדובר במהפכה של ממש בכל הקשור בשהייתם של האם והתינוק במחלקת היולדות. "האפשרות שיש בידינו החל מהיום, להציע לאמהות טריות לשהות בחדר אחד יחד עם התינוק שלהן מלידה ועד שחרור – היא בגדר הגשמת חלום, חלומן של המון אמהות וגם שלנו הצוות. לשם כך הכשרנו צוות לטיפול המתנהל במקביל באם ובתינוק, שייתן מענה לכל הצרכים גם יחד.

רבות דובר בשנים האחרונות על הקשר שנבנה בין האם לתינוק כבר בשעות הראשונות, ולחלק מן היולדות חשוב להתחיל אותו באופן בלתי אמצעי וללא כל הפסקה, בבית החולים. כמובן, כמו הרבה מהשירותים שלנו, מדובר בבחירה מלאה של האם, ולא בהחלטה של מי מאתנו. אנחנו מקשיבים ומאפשרים להן להחליט", מדגישה פרופ' הוכנר. "הבחירה לשהות עם התינוק לאורך כל שעות וימי הטיפול במחלקה הן של היולדת, בהתאם לחוויית הלידה ולנקודת מבטה. יש כמובן מי שיבחרו אחרת, ויעדיפו לחלוק בטיפול בתינוק עם צוות התינוקייה הנהדר שלנו. לכל אחת מן הבחירות יש יתרונות, הטיפול המקצועי שלנו כמובן תקף לכולם, ובכל מקרה הכי חשוב שהאם תהיה רגועה ותדע שהתינוק מטופל בידיים חמות ואוהבות."

שירות הביות המלא בהדסה הר הצופים, מצטרף אל שורת צעדים שננקטו בשנה האחרונה על מנת לשדרג את הנוחות עבור יולדות, עוד מרגע הגעתן אל בית החולים ביום הלידה, כאשר אל המעוניינות מצטרפת מלווה אישית, אשר יד ביד עם האם עוברת עימה את כל התחנות עד לחדר הלידה, חניה חינם המוצעת למלווה, ועד לשחרור הביתה או אל בית המלון הדסה בייבי, או לבית ההבראה ליולדות בטלז סטון.

"הקשר החם עם היולדות לא מתחיל ונגמר אצלנו בחדרי הלידה", מבקשת להדגיש פרופ' הוכנר. "מתחיל כבר בקורס הכנה ללידה, ביחס אישי וליווי של הנשים בהריון וממשיך גם במחלקות השונות. זו הסיבה שתמיד תוכל לפגוש במסדרונות מחלקת היולדות את המיילדות שלנו, שמגיעות לראות מה שלומן של האמהות והתינוקות הטריים, והקשר נשמר לעיתים לאורך שנים. מתוך אותה גישה אנחנו כמובן נציע לאמהות שבוחרות בביות מלא את כל העזרה והתמיכה, אם בהדרכות הנקה ובטיחות או בהשגחה על התינוקות לזמן מנוחה והתרעננות. כולנו שם עבורן בדיוק כמו שהיינו עד היום, רק שעכשיו התינוק הוא אורח חשוב לא פחות בחדר..".