לחייב. מקלב
לחייב. מקלבצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ועדת הכלכלה של הכנסת דנה היום (שלישי) בהרחבת תקנות התקני הבטיחות הנדרשים ברכבי הסעות, ובהם גם התקן המתריע מפני שכחת ילדים ברכבי הסעות.

בדיון העלה יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה), את חשיבות קביעת תקנות דומות גם בכלי רכב פרטיים, כדי להפחית מקרי שכחת ילדים ברכב הגורמים לאסונות רבים.

"מאז רכבי הסעות התקינו את מערכות ההתרעה מפני שכיחת ילדים ברכב לא התרחשו ב"ה אסונות כאלה ברכבי הסעות – מה שמעיד על נחיצות התקנת התקנים דומים גם בכלי רכב פרטיים, אולם לצערנו ישנה גרירת רגלים של הרשויות בכל הקשור להתקני ההתרעה הללו ברכבים פרטיים", אמר מקלב.

בעניין זה הדגיש יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, כי חובת התקנת מערכות התראה בכלי פרטיים חשובה לא פחות מרכבי הסעות ושיבח את ח"כ הרב מקלב שמקדם את הנושא, בין היתר באמצעות ועדת המדע והטכנולוגיה שהוא עומד בראשה. לפיכך ביקש כבל מח"כ הרב מקלב לפרט את התהליכים שנעשו עד כה.

לאחר כמה ישיבות שקיים בנושא הודיעה מנכ"לית משרד התחבורה לח"כ מקלב על קביעת 'תקינה' בנושא. "כעת צפוי משרד התחבורה לפרסם 'קול קורא' ליזמים שיפתחו התקני התרעה למניעת שכחת ילדים ברכבים פרטיים ולהגישם לאישור המשרד, ולאחר מכן יוכלו לייצר את ההתקנים הללו לציבור", אמר מקלב והסביר כי כדי להקטין את עלויות ההתקנים ולעודד יזמים לפתח התקנים יש לקבוע תמריצים. "יש לחייב התקנת אמצעי התרעה כאלה ברכבים".

בהמשך לכך הודיע ח"כ מקלב כי ועדת המדע והטכנולוגיה תקיים בקרוב דיון בנושא, בהשתתפות נציגי משרד התחבורה, יזמים וגופים שונים העוסקים בבטיחות ילדים כדי לקדם את התקנת התקני ההתרעה למניעת שכיחת ילדים גם בכלי רכב פרטיים.