דחייה נוספת בהצבעה על חוק המואזין
דחייה נוספת בהצבעה על חוק המואזיןthinkstock

הצעת 'חוק המואזין' של ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) שהיתה אמורה לעלות היום להצבעה, שוב נדחית.

גורמים בקואליציה דיווחו כי ש"ס והעומד בראשה השר אריה דרעי הפעילו לחץ על בכירים בקואליציה ודרשו לדחות את ההצבעה, ובינתיים לרכך עוד את הצעת החוק, שכבר עברה שינויים בעקבות בקשות מהסיעות החרדיות.

ראוי לציין כי מדובר בהצעת חוק שבה תומכת הממשלה וכי ראש הממשלה עצמו התבטא באחת מישיבות הממשלה האחרונות והבהיר כי הוא מעוניין שהחוק הזה יאושר.

ח"כ יוגב כתב בחשבון הטוויטר שלו בעקבות פרסום הדחייה, "ראש הממשלה ויו"ר הקואליציה ביקשו שנסיר מסדר היום את החוק למניעת מערכות כריזה מבתי תפילה על מנת לרכך אותו לשעות הלילה בלבד. עובדים על זה כעת".

יוגב הוסיף כי "החוק למניעת רעש מבתי תפילה נועד להגן על שנתם של אזרחים, יהודים ומוסלמים כאחד. החוק יובא להצבעה לאחר הסכמות שיושגו בתיאום יוזמי החוק וראש הממשלה".

ח"כ יהודה גליק וח"כ זוהיר בהלול שערכו שלשום בכנסת דיון משותף למנהיגים משלוש הדתות בנוגע לחוק, אמרו בתגובה לדחיית ההצבעה, "אנחנו מברכים את יו"ר הקואליציה ואת ראש הממשלה על קבלת החלטה אחראית. הכנס שקיימנו השבוע מוכיח שזו סוגיה שניתן לפתור בהידברות בין מנהיגים דתיים".

"אנחנו שמחים מאוד שבעת הזאת התבונה גברה על יצר הכוחנות והפילוג כולנו תקוה שכבר בזמן הקרוב נוכל לראות את פירות ההידברות והכבוד ההדדי", אמרו הח"כים.

עם זאת, ראוי לציין שבסביבתו של יו"ר הקואליציה הבהירו כי הצעת החוק, לאחר התיקון האחרון שהתבקש, תמשיך לזכות לתמיכת ראש הממשלה והממשלה כולה - ותועלה בקרוב להצבעה עד לאישורה בקריאה שנייה ושלישית.