הפועל ירושלים באירופה
הפועל ירושלים באירופהצילום: האתר הרשמי של הפועל ירושלים, מנהלת הליגה

לא קל. אחרי שכבר הבטיחו לעצמם את ההעפלה לשלב הבא, שלב הטופ 16 במפעל היורוקאפ האירופי, שחקני הפועל ירושלים עשו לעצמם הערב (רביעי) חיים קשים, כשהפסידו ברוסיה ללוקומוטיב קובאן בתוצאה 68:88.

הירושלמים הובסו ברוסיה לקובאן, אותם ניצחו בסיבוב הקודם בהיכל הפיס ארנה שבבירה ב-11 הפרש, ולמעשה, אם לא יקרה משהו בלתי צפוי, בשלב הבא יפגשו הירושלמים יריבות קשות בהרבה מאלה שפגשו בבית הראשון. כשמהשלב הבא מעפילות רק שתי קבוצות מתוך ארבע שבכל בית, נראה שהירושלמים שקיוו להפתיע במפעל האירופי, עתידים לסיים את דרכם האירופית העונה מוקדם מהצפוי. שוב.

רבע ראשון:

פתיחת המשחק של הירושלמים הייתה מהחלשות שלה העונה, כולל אלה שהיו בתקופה הרעה שעברה על הקבוצה. בעוד האורחים מישראל לא הצליחו לעצור את הרוסים בהגנה, גם ההתקפה קירטעה כשמלבד אמארה סטודמאייר אף שחקן לא קלע נקודות בפתיחה. הרוסים מהר מאוד פתחו בהפרש דו ספרתי וירדו לאחר 10 דקות של משחק כשהם מובילים 13:20.

רבע שני:

הירושלמים פתחו את הרבע השני במומנטום חיובי אותו המשיכו מסיום הרבע הראשון, ורצו ל-12:0. היו אלה סטודמאייר וג'רלס, אבל הרוסים טווחו מחוץ לקשת השלוש ושמרו על פער 7 הנקודות בירידה להפסקת המחצית, 35:42.

רבע שלישי:

את הנקודות הראשונות שלהם ברבע השלישי השיגו הירושלמים רק 3 דקות לאחר פתיחת המחצית השניה, כשבר טימור קלע שלשה והוסיף נקודה אחת מקו העונשין.

ג'רלס הוסיף נקודות ראשונות משלו במחצית השניה, אבל משחק הגנה רע מאוד איפשר לרוסים לעשות ככל העולה על רוחם עם נקודות קלות וכדורים חוזרים רבים, שרק במזל לא הגדילו את ההפרש. שלשה ראשונה של דייסון במשחק הורידה את ההפרש ל-3, 45:48, 5:30 דקות לסיום הרבע.

הירושלמים לא הצליחו לחבר מסירות ולקלוע נקודות והרוסים ניצלו זאת כדי להגדיל את ההפרש שוב לדו ספרתי, 47:63, יתרון השיא של הרוסים במשחק.

הירושלמים עוד ניסו קצת למזער את הנזק לקראת הרבע האחרון, אך ללא הצלחה. 52:66 לזכות הרוסים, בסיום הרבע השלישי.

רבע רביעי:

הרבע הרביעי נפתח כמו שהסתיים האחרון - בשליטה מוחלטת של הרוסים מצד אחד, ושיתוק של הירושלמים מצד שני, כשגם ההפרש עלה בהתאם והגיע כבר ל-18, 54:72.

האורחים מירושלים שוב הורידו את ההפרש, אבל זה היה מעט מדי ומאוחר מדי, ובסיום - 68:88 לקובאן. הפסד שמסבך את הירושלמים לקראת השלב הבא, שם יחכו להם יריבות קשות הרבה יותר.

בשבוע הבא תארח סגנית האלופה מישראל את אולם הגרמנית בהיכל הפיס ארנה למשחק גורלי במיוחד. המנצחת כנראה תסיים במקום השני, המפסידה? יכולה להתדרדר עד למקום הרביעי, משם הדרך תהיה קשה הרבה יותר.

קלעו להפועל ירושלים: קרטיס ג'רלס 17, אמארה סטודמאייר 16, טרנס קינזי 13, ג'רום דייסון 8, בר טימור 6, שון ג'ונס 4, טראוויס פיטרסון 4.