הסופר, המאמן והפרסומאי לשעבר בני גל השיק בצריף הנשיא בירושלים את ספרו החדש "איש חוצה ישראל", ספר שעובר בין כל תחנות חייו הרבות.

בשיחה עם ערוץ 7 הוא מספר: "התחנות האלה הן חלק מההוויה הישראלית ויש היום רבים במדינת ישראל שעוברים תחנות רבות ואתה יכול להיתקע בתחנה אחת ולהיות בה כל חייך או להמשיך לתחנה הבאה.

"אני מצטער שהייתי צריך לחצות את האוקיינוס הזה כדי להגיע בסוף לעצמי ולעבור תחנות רבות כל כך בדרך. תחנות כמו קריירה, כסף, קולנוע, פרסום, לחתום קבע, פוליטיקה ואומנות, זה המון דברים והמשותף להם זה גם היחס לכסף.

"שמחתי להיות באפס אחרי אוברדראפט, הייתי בזוגיות, התחתנתי והתגרשתי, היחס לקדוש ברוך הוא, לתורה, לרבנים, לחברים ולדרוזים בעוספיה. חיים מלאי ניגודים והמון סתירות. יש אנשים שנוח להם להיות במקום אחד ולהיתקע אני הלכתי תחנה תחנה בדרך ארוכה כדי להתחבר לשלם, זה סוג של פאזל שאתה צריך להרכיב בדרך לשלמות והחיבור האמיתי עם הקדוש ברוך הוא".

אתה צריך לשאול מה הקדוש ברוך הוא רוצה ממך ולא להיות שחקן או צופה מהצד בהצגה של חייך
גל סבור שאדם צריך לעשות בחירות בחיים ולא להיתקע במקום, "בחרת להיות נגר? זה נפלא, אבא שלי היה מאושר, הוא עבד שנים עם מתכות, עבודה מאוד קשה. אבל אדם שנתקע וממשיך בהישרדות כאן זה כבר לא טוב. אדם יכול לעשות המון כסף בהייטק אבל להיתקע שם, ואז הוא נתקע גם בזוגיות ומתחיל עם בחורות אחרות. כשאתה תקוע אתה לא נמצא במקום האמיתי שלך.

"אתה יכול להיות תקוע גם עם הקדוש ברוך הוא, תקוע עם האגו שלך, ואתה צריך לשאול מה הקדוש ברוך הוא רוצה ממך ולא להיות שחקן או צופה מהצד בהצגה של חייך. אדם צריך להיות מצד אחד עבד ה' אבל גם בן חורין ולא לפחד מזה. כיום הבעיה של דורנו זה הריחוק מהקדוש ברוך - ושאין לך באמת חרות אמיתית אתה מוצא פתרונות ביניים כדי להצדיק את עצמך רוב חייך".

גל רואה את יעודו היום כמאמן, "זו השפה של הדור שלנו - אימון, ואנחנו משלבים אימון בתחום של ניהול אגו וזוגיות. יש גם את התחום של אימון תורני לדעת לקשור את החיים עם התורה, היום הרבה דברים נעשים בצורה חיצונית במקום להפוך את התורה לתורת חיים.

''עושים את זה עם סטיקרים או לומדים קצת חסידות כדי להרגיש טוב בלב, אין חיבור של עומק. אנשים חיים היום מצד אחד חיי תורה ומצד שני חיים אחרים, הדור הזה מבקש שהדברים יפגשו והמציאות של התורה והחיים תהיה ביחד".