יש גם שיר לברית מילה. 'מנחה'
יש גם שיר לברית מילה. 'מנחה'בביצוע: שלומי גרטנר; עיבוד מוזיקלי: מונה רוזנבלום

'מנחה',

שלומי גרטנר;

עיבוד מוזיקלי: מונה רוזנבלום

השם "מנחה" הולם את אלבומו החדש של שלומי גרטנר. חוץ משם של אחד השירים באלבום, "מנחה" הוא גם שם מתאים לאלבום שנמצא באמצע, לא קיצוני לשום צד מוזיקלי, כמו תפילה באמצע היום.

לא קצבי ולא איטי, לא שמח ולא עצוב, לא וירטואוזי ולא משעמם. מוזיקה יפה ומאוזנת, הודות למעבד האחד והיחיד שאחראי על האלבום – מונה רוזנבלום.

מונה מצטרף למוזיקאים בולטים רבים שגרטנר, מהכוכבים הבולטים במוזיקה החסידית נכון להיום, שיתף איתם פעולה בשנים האחרונות. עוד שיתוף פעולה מעניין מתבצע באלבום זה בין גרטנר ליונתן רזאל. דואט מיוחד בהחלט, אם כי ראוי לציין שלא מדובר בשיר חדש של רזאל, אלא בגרסה שונה במקצת ל"היום תאמצנו" שהופיע באלבומו הראשון.

מרכיב בולט באלבום הוא בחירת הטקסטים. כמעט לכל המילים באלבום אין לחן מוכר, והן לא הולחנו עשרות פעמים. למשל הציטוט מהמהר"ל שמעטר כל הזמנה שנייה לחתונה, ומספר לנו שאין מציאות שלמה כמו נישואי חתן וכלה, זוכה סוף סוף ללחן, ואנו זוכים לקבל שיר חתונה שאיננו הלחן האלף ואחת ל"עוד יישמע". שני טקסטים נוספים שזוכים לכבוד הראוי להם לקוחים מברכת המזון: הבקשה שתשרה ברכה מרובה בבית, וברכת האורח. בהחלט מגיע לבעל הבית שגם ישירו לו, ולא רק ימלמלו.

ומעל כולם ראוי לשבח הלחן החדש ל"קיים את הילד הזה". מסיבות שלא נדון בהן כאן, ברית מילה היא אירוע דל בשירים (למעט פיוטים מסורתיים). היו זמרים שניסו לשנות זאת (בין האחרונים אפשר למנות את שוואקי, אלי פרידמן ועוד), אך איש מהם לא הצליח לפגוע במונופול של "זרעא חייא וקיימא". כעת יוסי גרין מצטרף לגרטנר עם לחן קצבי ומדליק לתפילה מהברית, שעם קצת מזל טוב, אולי יזכה להיכנס לאירועי בריתו של אברהם אבינו.