שחקני האלופה מתקשים מול תלמידי קדומים
שחקני האלופה מתקשים מול תלמידי קדומיםצילום: לירון מולדובן, מנהלת הליגה

אחרי ביקורה אמש של בני הרצליה, פרוייקט "כדורסל למען הקהילה" המשיך גם היום (חמישי), כשאלופת המדינה בליגת ווינר סל, מכבי ראשון לציון נסעה לקדומים שבשומרון.

הכתומים מעיר היין התקבלו בהתלהבות רבה בבית הספר "נחשון" שבמועצה המקומית קדומים, כשזו כמנהג היום התמודדה מול קבוצה מבית הספר במשחק ראווה.

את קבוצת התלמידים המקומית אימן לא אחר מאשר שון דאוסון, שחקנה המוכשר של האלופה שחזר לאחרונה מניסיון לקחת חלק בליגת הכדורסל בעולם, ליגת ה-NBA אך ללא הצלחה. מה-NBA אל קדומים שבשומרון?

דאוסון הפצוע יחד עם אלישי כדיר לא יכלו לקחת חלק במשחק הראווה ועל כן אימנו השניים את קבוצת התלמידים.

תלמידי קדומים נלחמו על כל כדור והציגו משחק קבוצתי יפה, אבל התקשו מול עידן זלמנסון שקלע מכל מקום על הפרקט, ובסיום ניצחה האלופה בתוצאה 51:34.

אחרי המשחק נשארו השחקנים זמן רב על הפרקט, חילקו גלויות חתומות והצטלמו עם התלמידים, כשמנגד כיבדו אנשי קדומים את חברי הקבוצה בבקבוקי שמן זית איכותי שמיוצר במקום.

"אחד החלקים היותר יפים במקצוע שלנו הוא היכולת לשמח את הילדים", אמר מאמן האלופה אריק שיבק, "זה כיף גדול מאוד לראות פה את הילדים נהנים כך ואת כל המערכת הנפלאה שסביבם. נהנינו מאוד מהביקור הזה".

"זו התרגשות וגאווה גדולה לארח כאן אצלנו את אלופת המדינה", אמר ראש מועצת קדומים חננאל דורני, "אני רוצה להודות למפעל הפיס, מנהלת הליגה וכמובן למכבי ראשל"צ, שהגיעו אלינו להרי השומרון כדי לשחק נגדנו. שמחתי מאוד כאשר ראיתי את החבר'ה שלנו באימון לפני המשחק, הם חדורי רוח לחימה ומלאים במוטיבציה. הספורט בקדומים מאוד מתפתח, אמנם לא באופן מקצועני אלא עממי, אבל בצורה מאוד רחבה מגיל גן ועד הגיל השלישי".

"זו מצווה, תמיד כיף לבוא לפה ולהנות עם הילדים", הוסיף עידן זלמנסון, "גם לנו זה כיף גדול, לצאת קצת מהשיגרה ומ'הבועה' שלנו".

פטריק ריצ'רד, שחקנה הזר של האלופה התרשם מאוד מקבלת הפנים ומהאיזור החדש בארץ אליו התוודע: "עשינו פה חיים ונהנינו לא פחות מהילדים. בתור אחד שגדל בארה"ב, שם הסיכוי שלך לפגוש שחקנים מקצוענים הוא נמוך מאוד, הביקור הזה הוא דבר מרגש במיוחד מבחינתי. לא ממש הייתה לנו הפסקה מתחילת העונה בגלל לוח הזמנים הצפוף, כך ששבירת שיגרה כזו היא דבר נהדר עבורנו. ביקור כזה מאפשר לנו להשתחרר קצת מהלחץ".

שיבק מחלק חתימות. התרשם
שיבק מחלק חתימות. התרשםצילום: לירון מולדובן, מנהלת הליגה
דאוסון עם התלמידים אותם אימן
דאוסון עם התלמידים אותם אימןצילום: לירון מולדובן, מנהלת הליגה