מירי אמיתי הי"ד
מירי אמיתי הי"דצילום: באדיבות המשפחה

במכללת חמדת הדרום בשדות נגב התקיים היום (ראשון) טקס הענקת מלגות על-שם מירי אמיתי הי"ד בהנחייתו של דר' ישעיה אונגר שחיבר את הנוכחים לדמותה של אמיתי דרך שירה וקווים לדמותה.

אמיתי, מורה ואשת חינוך, הייתה בוגרת המכללה שפעלה בעוטף עזה בה למדו רבים מתושבי גוש קטיף, כאשר לפני 16 שנים בדרכה לעבודה פוצצו שלושה מחבלים פלשתינאים מטען-צד בסמוך לאוטובוס שהסיע ילדים, מורים ומלווים מכפר דרום לבית-ספר בגוש קטיף.

11 בני אדם נפצעו כתוצאה מהפיצוץ, ושניים נהרגו – בהם מירי שנסעה באוטובוס לעבודתה באולפנת "נווה דקלים". מירי, בת 35 הותירה בהירצחה הורים, אחים ואחיות, בעל וארבעה ילדים.

אליעזר אמיתי, בעלה של מירי עד להירצחה, בחר להנציח את זכרה במכללת חמדת הדרום, שגם לאחר שסיימה את לימודיה הרשמיים במכללה המשיכה את ההתפתחות המקצועית שלה במכללה תוך שמירה על קשר הדוק עם ראשי המכללה וסגל ההוראה.

בדבריו ציין אמיתי כי "כולנו יכולים להגיע לדרגה של מירי ז"ל ושל אימהות האומה - שרה, רבקה, רחל ולאה. לא מספרים לנו כמה ש"ס הן הספיקו ללמוד בחייהן ואיזה אורך חצאית לבשו, אלא על מידותיהן הטובות וזה מה שהצעיד את עם ישראל".

רב המכללה הרב שמעון אמור אמר כי "מירי נמצאת איתנו קרוב בליבנו. כאם לארבעה ילדים מירי חייתה בצל הסכנה מתוך אמונה מלאה בצדקת דרכה ובזכותנו כעם לשבת בארצנו. הייחודיות שלה הייתה היכולת הנדירה לתת לכל אדם את ההרגשה שהוא היחידי שעומד בראש מעייניה".

נשיא המכללה פרופ' שאול קרקובר: "בשם סטודנטיות המכללה אנו מודים לאליעזר אמיתי על יוזמתו הברוכה להנציח את זכרה של מירי ז"ל באמצעות טקס הענקת המלגות השנתי ומאחל לו ולבני ביתו שנים טובות רבות של עשייה, ברכה ובריאות".