הרצל מקוב
הרצל מקובצילום: חזקי ברוך

השבוע יציינו 35 שנים לחוק רמת הגולן שחוקקה ממשלתו של מנחם בגין ז"ל.

לרגל ציון המאורע תיפתח במרכז מורשת בגין תערוכת צילומים מרהיבה של תמונות שצולמו על ידי אזרחי ישראל ברמת הגולן לאורך השנים.

לפני 35 שנה, במהלך מהיר של שלוש קריאות וכינוס ועדה שהתקיים בו ביום החילה הכנסת את החוק, המשפט והמנהל של מדינת ישראל על שטח רמת הגולן שנכבש מידי הסורים במלחמת ששת הימים.

לרגל ציון המאורע הוחלט במרכז מורשת בגין על פתיחת תערוכת צילומים ייחודית של תמונות שצולמו ברמת הגולן במהלך השנים.

לפני כחודשיים פרסם המרכז קול הקורא לציבור להעביר תמונות שצולמו ברמה כאשר מתוכן ייבחרו התמונות שישתתפו בתערוכה. ועדה בהשתתפות מנהל בית הספר לצילום מוסררה, ראש מרכז מורשת בגין הרצל מקוב, אוצרת התערוכה דפנה שקדי ואישים נוספים בחרה שלושים תמונות שיוצבו בתערוכה. התמונות מרהיבות ביופיין וצולמו במקומות ובזמנים שונים ברמת הגולן.

ראש מרכז מורשת בגין הרצל מקוב, אמר "מי שמסייר ברמה בימים אלו רואה מושבים וקיבוצים פורחים, יישובים משגשגים ועיר מתפתחת. גם בחבל ארץ זה, הרווי היסטוריה יהודית, יש הווה משמח ועתיד מבטיח.

בשנת 2016, נוכח התפוררות המדינה הסורית, כניסת גורמי איסלאם קיצוני והשתלטותם על חלקים מסוריה ברור לכולם כי המצב בו רמת הגולן היא חלק מישראל הוא המצב הנכון, הראוי והמובן מאליו, ויש להודות ולשמוח כי כל הניסיונות למסור את רמת הגולן לסורים כשלו. בתערוכה החדשה אפשר לראות שרמת הגולן היא מעבר לצורך ביטחוני - אלא מלאת יופי מרהיב שניתן לראות רק במקומות מעטים בעולם, ואזרחי ישראל נהנים ממנו הודות לחוק החשוב הזה שהוביל ראש הממשלה לשעבר מנחם בגין ז"ל."

כניסה חופשית לתערוכה, ימים א-ה עד 17:00-09:00, למעט ימי שלישי עד 19:00. בימי שישי עד 12:30.