ה"אדיר" בישראל

שני מטוסי F-35 ("אדיר") נחתו הערב (שני) בבסיס חיל האוויר בנבטים, אחרי שעות של המתנה.

הגעת המטוסים מאיטליה לישראל התעכבה במספר שעות בשל הראות הלקויה, והחלטת האמריקנים ומגדל הפיקוח האיטלקי להשאירם על הקרקע היות ולא מדובר בטיסה מבצעית-הכרחית.

מטוס ה-"אדיר" הינו מטוס החמקן המתקדם בעולם, בעל יכולות מבצעיות פורצות דרך ההופכות אותו לכלי נשק הגנתי והתקפי, רב משימתי ורב זירתי. מטוסי ה-"אדיר" שהצטרפו לחיל האוויר, מהווים נדבך מרכזי בזרוע הארוכה של צה"ל ושל מדינת ישראל ויאפשרו לפעול בגמישות, בכל נקודה שתדרש על מנת להגן על בטחון מדינת ישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם בטקס החגיגי לקראת הנחיתה. "נקבל היום תוספת כוח משמעותית ביותר. טייסי האדיר ומטוסי האדיר יוכלו לפעול בכל זירה, קרובה יותר וקרובה פחות", אמר.

''הזרוע הארוכה נעשתה היום יותר ארוכה ויותר עוצמתית. כל מי שחושב לתקוף אותנו - יותקף. כל מי שחושב להשמיד אותנו - מעמיד את עצמו בסכנת קיום. זהו תנאי הכרחי להבטחת קיומנו", הדגיש נתניהו.

F-35 ("אדיר")
F-35 ("אדיר")צילום: דובר צה"ל

הנשיא ראובן ריבלין אמר כי "העוצמה האדירה שתנחת כאן, יותר מ-22 טון של פלדה מעופפת, תשנה את המזרח התיכון. את טיבו של השינוי ואת ההשפעה שלו על האזור כולו עוד מוקדם מדי להבין ולהעריך, אבל השינוי מתחולל כרגע. כלי הטיס שינחת כאן משנה את כללי המשחק".

ריבלין הודה לנשיא ארצות הברית היוצא ברק אובמה על תרומתו לביטחון ישראל ואמר "אנחנו יודעים ששמירה על ביטחון ישראל תהיה חלק מהעשייה של הנשיא נבחר דונלד טראמפ".

שר ההגנה האמריקני אשטון קרטר נאם גם הוא בטקס ואמר: "זה מטוס הקרב המתקדם בהיסטוריה, שיבנה את עתיד חיל האוויר הישראלי. ישראל היא חברתנו הראשונה והיחידה באזור שטסה בF-35. יחד נשלוט בשמיים. זו דוגמה נוספת לסיוע האמריקאי ליתרון של ישראל, גם בחלל, בסייבר ובמערכות הגנה אוויריות".

מפקד חיל האוויר האלוף אמיר אשל התייחס לעיכוב בהגעת המטוסים: "הטייסים האמריקאים נמנעו מסיכונים ואנו מעריכים את מאמצם להביא את המטוסים הביתה היום''.

"אנו יודעים שזהו המטוס הטוב בעולם. מהפכת הדור החמישי מתחילה הלילה פה בנבטים. הכוח האווירי יהיה קטלני הרבה יותר, משולב ורלוונטי מתמיד", הוסיף אשל.