חוטובלי ומיי
חוטובלי ומייצילום: ג'ון ריפקין

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי (הליכוד) השתתפה באירוע השנתי המרכזי של אגודת הידידות של ישראל במפלגה השמרנית בהשתתפות ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי וחברי הפרלמנט הבריטי.

באירוע זה נשאה מיי דברים ואמרה כי הצהרת בלפור הינו מהמסמכים החשובים בהיסטוריה. היא הדגישה את מחויבותה העמוקה כלפי ישראל והצהירה שהיא לא מקבלת את החרם על ישראל.

בנוסף, התייחסה לכספים המועברים למשפחות המחבלים, נושא אותו סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי הובילה בעבר, ואמרה שכספי משלמי המיסים לא יועברו לטרור. עוד הציגה את התקנות החדשות שבריטניה אימצה בהגדרת האנטישמיות.

בזמן הצילום המשותף עם ראשת הממשלה מיי, סגנית שר החוץ חוטובלי אמרה לה כי היא מהווה השראה עבור נשים מנהיגות ברחבי העולם והזמינה אותה לבקר שוב בישראל.

מאוחר יותר התייחסה חוטובלי לנאומה של מיי ואמרה כי היא מברכת על החזרה של מחויבות הבריטית לקשר ולשייכות העם היהודי לארצו. "זו התשובה הברורה ביותר לניסיון הפלשתיני לקעקע את החיבור ההיסטורי בין עם ישראל לארץ ישראל באמצעות ארגונים בינלאומיים". סגנית השר הוסיפה כי העמידה הבריטית לצידה של ההיסטוריה מוכיחה כי קידום השקר הפלסטיני לא יסתייע.

עוד הוסיפה סגנית השר כי היא מודה לבריטניה על המשך המחויבות הבריטית לביטחונה של ישראל ולקידום היחסים הבילטרליים במגוון תחומים כפי שציינה זאת ראשת הממשלה מיי.

כמו כן, נפגשה חוטובלי עם פריטי פאטל, השרה לפיתוח בינלאומי של בריטניה שפעלה להפסקת העברת כספי הסיוע למחבלים, וחוטובלי הודתה לה על כך.

מוקדם יותר נועדה סגנית שר החוץ עם מקבילה הבריטי בלונדון, סגן שר החוץ טוביאס אלווד והעניקה לו מתנה מעיר דוד, מעמד לכרטיסי ביקור עם הטבעת מטבע של מחצית השקל עתיק, שהיה מוענק כתרומה פעם בשנה לבית המקדש. המטבע נמצא בסינון עפר מהר הבית ומתוארך לשנה הראשונה למרד ברומאים.

חוטובלי ציינה כי לרגל חגיגות 50 שנה לאיחוד ירושלים, היא רואה חשיבות בהענקת מתנה סמלית מהעיר העתיקה, המסמלת את הקשר ההיסטורי של העם היהודי לירושלים.

סגנית שר החוץ העלתה את נושא חוק ההסדרה וההתנחלויות, שמעסיק את סגן שר החוץ אלווד וקראה להוציא את נושא ההתנחלויות מהשולחן של המשא ומתן והדגישה שמקומם של היהודים באדמתם ההיסטורית.

בפגישה נפרדת שקיימה עם חבר הפרלמנט אריק פיקלס, הם דיברו על ירושלים כבירתה של ישראל והיא הזכירה את החגיגות המיועדות של 50 שנה לאיחוד העיר ואמרה שתשמח לראות בכרטיסי הביקור של הדיפלומטים הבריטיים בישראל את העיר ירושלים במקום תל אביב.